Integrated Lights Out “feltörése”

Hiába, nem könnyű a feledékeny rendszergazda élete. Megjelent, ugye, a Windows Server2003 SP1. Miután utána olvasgattam és megállapítottam, hogy a mi környezetünkben nem is annyira veszélyes, azt gondoltam megpróbálom feltenni az egyik gépünkre. Azért épp arra a bizonyosra, mert ott nem fut le az ntbackup mentés a Shadow Copy Services egy hibája miatt. (Nem is egy hiba, de nekem egy fontos belőle.)

Hogy szép legyen a feladat, a kiszolgáló Szlovéniában üzemel, jó messze, hogy ne lehessen olyan könnyen odamenni. A Microsoft üzemeltetői konferencián hallottam, hogy az SP1 bizonyos esetben elérhetetlenné teheti a szervert, létfontosságú tehát a távoli gépeknél, hogy valamilyen hardveres menedzsment kártya vagy processzor elérhető legyen. Ez nem is gond, hiszen egy viszonylag új HP Proliant DL380 (G3)-as kiszolgálóról van szó, amelyben élesítettük az Integrated Lights Out processzor minden lehetséges funkcióját.

A gond csak az volt, hogy sehogyan sem jutott eszembe a jelszó, amivel annak idején a kártyát elindítottuk. Vagy 2 tucat próbálkozás után feladtam és szlovéniai power userünkkel próbáltattam újraindítás után a BIOS-ba lépve megtalálni azt a pontot, ahol a jelszó átírható. A helyzetet az fokozta, hogy sem ő, sem én nem vagyok jártas a HP kiszolgálók BIOS programjainak lelki világában. Nos, jelentem, nincs olyan pont a BIOS-ban, ahol a jelszót át lehetne írni. Volt a szlovén telephelyen egy másik szerver, azt menedzselhettem távolról. Újraindítva kiderült, hogy az elején ugyan van egy ILO konfigurációba belépést engedő [F8] kapu, de ott ugyanúgy meg kell adni a jelszót, nincs mese.

Csiki-csuki? Hogy a fenébe lehet feltörni egy ILO processzort? A megoldást a Google szolgáltatta, bár gondolhattam volna, hogy nem csak én jártam ilyen cipőben. Találtam egy oldalt, amely a gyakran feltett kérdéseket tartalmazta. Itt megtaláltam az én gondomat is kérdésként megfogalmazva, végül a  megoldást is. Idemásolom:

How do I deploy iLO if the host is online and I lost the password?

The HP Lights-Out Online Configuration Utility is available for Windows and for Linux operating systems. The utility uses RIBCL XML scripts to configure iLO (1.41 and later) as well as RILOE II (1.13 or later). Download the utility and sample scripts, then follow appropriate links. This capability is available without rebooting the server and without prior knowledge of user credentials (you have to run this using OS administrator or root account privileges). 

A Utility valóban elérhető volt ezen a helyen, sőt egy csomó XML "scriptet" is leszedtem hozzá,  a readme azonban azt tartalmazta, hogy "Terminal Services" elérésen keresztül nem működik. Nos, egy darabig kísérleteztem VNC-vel, de az meg valahogy folyton bedöglött, végül megúntam a dolgot, és lefuttattam a parancssori programot. Ennyi volt:

hponcfg /f Change_password.xml

A Change_password XML állományba előzőleg beírtam, hogy milyen jelszót szeretnék. Láss csodát! egy másodperc alatt, segítség nélkül, újraindítás nélkül ott vigyorgott a menedzsment felület.

A történet feltétele az volt, hogy fusson az operációs rendszer, legyél rajta rendszergazda, továbbá legyen telepítve a HP management agent és az ILO processzor eszközmeghajtója.

Ezek után már bátran nekivágtam a Windows Server 2003 SP1 felrakásának. Sima ügy volt…

One Response to Integrated Lights Out “feltörése”

  1. Zsolt says:

    Nekem erről a kedvenc sztorim egy HPQ szerverre gyanútlanul Citrix Metaframe-t akartam volna telepíteni, mire a szerver akkora kék képernyőt dobott, hogy ihaj… Eléggé elkerekedett a szemem :) Mindez már jó másfél éve volt, tehát valószínű a hiba nem áll fenn, de azért leírom, hogy a megoldást a Citrix szolgáltatta: le kellett tiltani az amúgy szép kék színnel vakító iLO-t a device managerből, ezután már mehetett a Citrix telepítés, és telepítés után újra engedélyezni lehetett a kedvenc iLO-nkat..Üdv,Kaczúr Zsolt, MCSE

Leave a Reply

