NLBS FAQ

Az egyik telephelyünkönk panaszkodtak az NLBS-be kötött fürtjeink "lassúságára". Mi, rendszergazdák, tudjuk, hogy ha a felhasználó azt mondja, hogy "lassú", az éppen 651245 dolgot jelenthet. Leültünk, beszélgettünk, és megemlítettem, hogy akár annak is után nézek, milyen architektúrális változásokat tudunk (pénz nélkül) kivitelezni.
A jelenlegi terminál szerver fürtünk ugyanis egykártyás, hub-előtétes, unicast üzemmódú, és a két node mindösszesen 100 Mbit/sec sebességgel vagyon összekötve az összes többi eszközünkkel, ami adott esetben akár kevés is lehet (kb. 60 egyidejú TS user esetén, akik leveleznek, fájlokat másolgatnak a home könyvtáraikból, interneteznek plusz még az ERP rendszert is használják.)
Sokáig nem találtam jó leírást, hogy akkor hogyan is van ez a multicast, meg hogyan lehet csavarni az unicast eseték két hálózati kártyával; mit kezdjünk a switchünkkel; pontosan mit csinál a MaskSourceMAC stb. stb. Még a Windows 2000 Resource Kit ide vágó fejezetével sem voltam elégedett, mert nem értettem.
 
És akkor tessék: ott a megoldás, ahol az ember nem is gondolná, pedig triviális. Rátaláltam az NLBS FAQ-ra a Microsoft weboldalán. Olyan jó, hogy rögvest felvettem a "Nézd-meg-webhelyek" közé.

Leave a Reply

