WSUS haladás

Abba a táborba tartozom, amelyik szereti a WSUS-t. Soha semmilyen gondom nem volt, zökkenőmentesen frissítettem, a kliensek rögtön beköszöntek, a javítások azonnal felmennek, a WSUS által adott riportok pontosak, szóval szeretem ezt a szoftvert. Öcsém kicsit másképp van ezzel. Náluk már a telepítés sem ment simán, a gépek pedig (néhányat kivéve) nem vették észre, hogy be kellett volna jelentkezniük a WSUS alá. Pedig azt a rendszert is én csináltam. Végül úrrá letta klienseken, de azért ennél kevesebb szenvedést várt volna. A történet arra világított rá, hogy ha a WSUS megy, akkor az jó, de ha nem megy, akkor még nem áll rendelkezére olyan alapos és részletes, jól kereshető tudásbázis, amellyel könnyedén elháríthatók az akadályok.
Ma – a saját rendszerünknél – léptem egyet a témában, egy kb. 150 PC-s telephelyünkön tettem fel egy szerverre. Hogy ne kelljen 17 GB-nyi hotfixet hálózaton másolgatni, ezért lementettem a WSUSContents könyvtárat és kiexportáltam a WSUS adatbázis (101 MB-os xml állományt készített, amit egy 6 MB-os CAB-ba csomagolt be.) Az importálás a WSUSContent könyvtár megfelelő bemásolásával és a wsusutil import paranccsal történt. Eléggé sokáig tartott 1104 csomag metadatainak betöltése, és sajnos csak a végén szembesültem azzal, hogy "végzetes" hibát követtem el a telepítéskor. Nem adtam meg azt, hogy ez az új szerver egy "replika" lesz, utólag pedig ez már nem beállítható. WSUS leszed, WSUS install, újabb import – ezúttal már mértem is az időt: 9.14-től 16.02-ig. Ezután egy gyors szinkronizálás (20 perc) és kész az új WSUS kiszolgáló. Már 46 kliense van azóta, és a gyanúmnak megfelelően, több gép is helyhiánnyal küszködik.
Nem kellett csalódnom a WSUS-ba ma sem. Én szeretem ezt a szoftvert.

3 Responses to WSUS haladás

  1. Gábor says:

    A "Pedig azt a rendszert is én csináltam." kicsit erős. Igaz, sok segítséget kapok, de "legyünk pontosak aranyoskám!" Lepenye Gábor

  2. Tamas says:

    Csak az AD-re, a csoportházirendekre, az automatikus telepítésre gondoltam. Az mind pont olyan, mint nálunk, mégis a WSUS beizzítása a MAL-ban zökkenőmentes volt, az ICO-ban meg nem. Rejtély előttem, egyelőre.

Leave a Reply

