A videotelefonálás és a hálózati forgalom

Ha már van LCS-ünk, akkor feltettem a nemrég vásárolt webkameránk meghajtóját és a saját gépemről is kipróbáltam a videotelefonálást. Attraktív. Teljesen akadásmentes video, szép tiszta hang, ahogy az kell. Fel is tettem egy képet, hogy lássátok, hogyan működik a Windows Messenger 5.1 ilyenkor. (A kolléga adatait szemérmesen kitakartam).
Arra is kiváncsi voltam, hogy milyen terhelést jelent ez a hálózaton. Nos, a videozás 280 és 340 kBit/sec, a hang azonban csak 25-70 kbit. A feladatkezelőn jól látszik, hogy két videobeszélgetést és egy "telefonálást" próbáltunk ki. Vagyis, igaz ugyan, hogy nincs kapcsolási díj, de az infrastruktúrát mégiscsak terheli, tehát nem egészen ingyenes az LCS kommunikáció sem. A teljes megoldás – pl. Trafficshapeing, pedig további beruházásokat igényelne. A szolgáltatás lehet olcsó, de a "menedzselt szolgáltatás" már aligha.
 

Leave a Reply

