Téérerő…térerőtérerőtérerőőő

Úgy kezdődött, hogy néhány msn spaces oldalon észrevettem, hogy teljes nagyságú képek találhatók a szöveg közepén vagy bal oldalán körbefolyatva, nem pedig a végén, ahogy a szerkesztő meglehetősen bénán odabiggyeszti. Elkezdtem nézelődni, hogy vajon ezt hogy lehet. Aztán megtaláltam az MSN spaces fejlesztőinek MSN Spaces webnaplóit, néhányukét külön is, aztán a közöset is.
 Inen értesültem, hogy vannak az MSN spacesnek rejtett, nem támogatott, de azért létező képességei is, amelyek összefoglló neve az "MSN Spaces Power Toys" (Kiemelés tőlem, cím innen, meg persze az Emil Ruleztől) Ezekkel a rejtett képességekkel lehet "Custom html" appletet feltenni, akár keret nélkül – például egy logó elkészítéséhez. Van Media Player doboz, meg annyiféle színe lehet a napló elemeinek, amennyit csak akarunk…
Na ó, gondoltam, akkor legyen egy logónk. Először nem találtam el a pontos html szintaxist (kicsit égés), ezért elkezdtem nézegetni egy spaces forráskódot, majd elkezdtem keresni egy egyszerű programot, amely szintaxisfelismerést tud legalább a html-re.Hurrá, megtaláltam a notepad2-t. (Ez most ugyan egy kicsit mellékes, de úgy tűnik, hogy végre itt van az a szövegszerkesztő, amelyre mindig is vágytam. Íme a tudása
 
  – Customizable syntax highlighting:
    – HTML, XML, CSS, JavaScript, VBScript, ASP, PHP, CSS, Perl/CGI
    – C/C++, C#, Java, VB, Pascal, Assembler, SQL, Python, NSIS
    – INI, REG, INF, BAT, DIFF
  – Drag & drop text editing inside and outside Notepad2
  – Basic regular expression search and replace
  – Useful word, line and block editing shortcuts
  – Rectangular selection (Alt+Mouse)
  – Brace matching, auto indent, long line marker, zoom functions
  – Support for Unicode, UTF-8, Unix and Mac text files
  – Open shell links
  – Mostly adjustable
 
Továbbé még két fontos dolog:
 – Nem kell telepíteni. Egy db EXE az egész
 -FREEWARE)
 
Itt egy kép a notepad2-ről, hogy lássátok a szöveg közé beszúrt képet (a képen egy vbscript készül)
 
 Uppsz. Mégse. A kódot kivágja a szerkesztő, hiába teszem vissza.😦
 
Tehát volt már szerkesztőm, így a szükséges szintaxist kibányásztam, majd a custom html "kódot" elkészítettem. Ezután már csak valami logó után kellett néznem. Végülis néhány korábbi képet "ceruzarajzosítottam" (mintegy másfél óra alatt) és voala, ott a webnapló telején a logo.
Teljes őrültség ilyenekre áldozni az időt, de hát az ember néha kikapcsolódik. És mit csináljunk, ha a család már alszik, olvasni nincs kedvünk, egyéb tényezők az irodai notebookhoz szorítanak stb. stb.? Hát reszelgetjük egy kicsit a webnaplót.

3 Responses to Téérerő…térerőtérerőtérerőőő

  1. Tamas says:

    es azt nem tudod h a "Custom html" applet-nel hogy lehet feloldani az 512 karakteres li,itet? ti. jo lenne beleheggeszteni a statgep html kodjat, de az tobb ennel, joval.vagy esetleg nincs ra jobb otleted? :)

  2. Tamas says:

    Szerintem azt biztos sehogy. Az az igazság, hogy a banális logóelhelyezés teljesen elvakított és a "szolgáltatáslista" feltérképezésével, meg a további hekkelésekkel nem foglalkoztam.

  3. Tamas says:

    :)en igen, pl. beraktam a Media Playert. ellenben az MSN Alert keszitest es felajanlast a blogom olvasoi szamara mar tulzasnak tartottam :)

Leave a Reply

