Exchange, te laza

Az Exchange-ről mostanában ez jut eszembe. A múlt héten egyik este leszedtem az egyik telephelyi Exchange fürtünket. Igazából nem találtam olyan dokumentációt, amely egy precít "fürtmegszüntetést" tartalmazott volna, főleg abban a vonatkozásban nem, ha az a gép egy administrative group és egy routing group egyetlen tagja. Az uninstall menete a következő volt:
A passziv node-on kezdtem. Add/Remove… akkor most remove. (Biztos, ami biztos, betetettem az Exchange 2000 telepítő CD-ket is a CD meghajtóba, és mint kiderült, nem hiába). Rögtön jött is az első javaslat: talán le kellene állítani a cluster szolgáltatást ezen a node-on. Megtörtént. Még jött egy kérdés, miszerint utolsó node-e ez a gép az Exchange fürtön amely átesik az uninstall eljáráson (nem), aztán hajrá. Pont úgy történt minden, mint a telepítéskor, csak az "installing" szó helyett a "removing" szerepelt. Sikeres befejezés, restart.
Jött a következő node, vagyis az utolsó. Itt nem a fürtszolgáltatást kellett leállítani, hanem csak a System Attendant-ot. Mégiscsak jobb álmában elvágni az áldozat torkát. Újra a kérdés: utolsó node? (Igen). Jó, akkor eltávolítom a fürt erőforrástípusokat is. Tedd azt! Uninstall szépen végigpörgött, restart.
Az újraindítgatások után távolról sem mondhatom, hogy makulátlan fürttagokat kaptam vissza. Az Exchange lazán fenthagyta az összes Exchange hotfixet, mintha köze sem lenne hozzá. Ígérete ellenére fenthagyta a cluster erőforrás típusokat is, pontosabban csak a bejegyzéseket róluk, mert a DLL eltűnt, ezért a fürtadminisztrátor minden induláskor panaszkodással kezd. Ezen túlmenően lazán bent maradt az AD-ban MINDEN, amit erre a szerverre vonatkozott. Nem tűnt el sem a szerver, sem a routing group, sem az administrative group, de még egy nyamvadt konnektor sem. Ott maradt minden, lazán…
Maradt a kézi takarítás. Egy kicsit tartottam tőle, de bátraké a szerencse, és lám tényleg nem okozott semmilyen megrázkódtatást. Most az egész rendszernek híre hamva sincs – legalábbis a System Manager felhasználói felületén. Mert a fürt romokban, húzhatom fel újra, ismét csak lazán…

Leave a Reply

