Beépített rollback

Beépített rollback
Átnéztem a feljegyzéseimet, de egy árva sort sem írtam még az ISA 2004 telepítés egyetlen komolyabb problémájáról. Pótolom.
Az ISA 2000-el együtt használtuk a Bustek cég két szoftverét a Webfiltert és a Loganalyzert. Magáért beszél a szofverek neve, nem kell magyarázni mire valók. Egy kis amerikai cég gyártja őket és többé kevésbé elégedettek vagyunk velük. Persze ők már régóta támogatják az ISA 2004-et, úgyhogy kompatibilitása problémák nem merülhettek fel. Ráadásul igen okosan tervezett alkalmazásokról van szó, amennyiben a költöztetésük lépéssorozata teljesen analóg az ISA-éval: Settings Export egy XML állományba (meg néhány egybé fájlba), majd Settings Import az új gépen. Kész. A Webfilter gond nélkül el is indult, ám a Loganalyzer nem működött. Egészen pontosan egyetlen funkciója, a "Log Info Souce" beállítási lehetősége kapitulált egy ilyen üzenettel:
 
——————
Method: Views_CreatePropertyPages
Source: PropertySheet
Error:    8007000Eh (-2147024882)
Description: Not enough storage is available to complete this operation
——————–
 
Megreklamáltam a fiúknál. Általában szeretem a supportjukat. Azonnal válaszolnak, értik a kérdést, jól ismerik a saját terméküket és mega akarják oldani a problémádat. Persze egy levelező támogatás mindig úgy kezdődik, hogy hosszasan taglaljuk a körülményeket , meg általános "Best practice" jellegű cikkekre mutogatunk. Miután ezen túlestünk, elmagyaráztam nekik, hogy mindent előírás szerint végeztem egy szűz telepítésen, kivéve, hogy lefuttattam az Security Configuration Wizardot (SCW) is . (Ez ugye, majd csak ‘lesz’ előírás). Az SCW jópár szolgáltatást leállított, nézzék át, nem amiatt van-e gond. Erre – ezúttal először – hallgatás volt a válasz. Közben én azt kezdtem vizsgálgatni, hogy van-e olyan fájl, amelyben a beállítások mélyére nézhetek. Volt, méghozzá egy jól olvasható XML fájl, de nem láttam benne semmi olyat, ami hibára, vagy rendellenességre utalna. Ezt is lejelentettem nekik a gyanúmmal együtt, miszerint azért ez a fájl lesz a hibás. Azt a választ kaptam, hogy "igazam van", telepítsek mindent előről. Nosza. Leszedtem a két szoftvert teljesen, majd megint telepítettem őket, de a régi tűzfal burstek beállításainak importja nélkül. A hiba tövábbra is ott vigyorgott, ergo az XML állomány nem lehet hibás.
És persze itt a megoldás: ahogy azt már írtam, az SCW eredményét nem alkalmaztam azonnal, hanem GPO-ba konvertáltam. Most ismét tapasztalhattam, hogy ez módfelett bölcs dolognak bizonyult (ha lehetek szerénytelen :-)). A GPO beállításokat ugyanis ki lehet kapcsolni, ami azonnali hatállyal az eredeti állapotok visszaállítását eredményezi. És láss csodát: a Loganalyzer boldogan megvillantotta bájait a lehetséges Log Info forrásoknak. Sajnos a visszafele mutatvány nem sikerült. Hiába kapcsoltam vissza a GPO-t, a hiba soha többet nem tért vissza. Az a bizonyos szolgáltatás csupáncsak egyszer kellett. Ki tudja melyik? Majd a Burstek kigolyózza.
 
Tanulság: ha SCW-vel esel neki egy rendszernek, az eredményt mindig GPO-n keresztül juttasd érvényre (már ha tartományban dolgozol), mert a GPO-ban beépített rollback van.

Leave a Reply

