Élmény

Tegnap az ISC-nél jártam és nyugodtan mondhatom, hogy élmény volt. Ha valaki keresi a profizmust Magyarországon, akkor nyugodt lélekkel mondhatom, hogy ott megtalálja. Majdnem olyan érzésem volt, minta A NAGY IT könyvet láttam volna élőben. Mind a környezet (fizikai biztonság, szervezettség), mind az emberek szókincse (ITIL), kérdései alapján sütött, hogy itt bizony tényleg a szakma csúcsa környékén járhatok, már legalábbis ami az üzemeltetést illeti.

Volt szerencsém a szervertermet megtekinteni, merthogy megkérték nekem az engedélyt ehhez. Kb. 300 négyzetméter, nappali szekrénysornyi redundáns hűtéssel, a miénknél hússzor nagyobb fogyasztással, rack-utcasorokkal. PC-s fiú vagyok, úgyhogy most láttal előszőr élőben RS6000-est, na jó, ez lehet, hogy nem nagy kunszt. 1200 cartridge-os szalagos egység? Nem rossz. Shark storage-ok (több is) egymás mellett? 72 szálas optikai kábeleket rendező rackszekrény? Nem számoltam a rackeket, de volt legalább harminc, akár negyven is. És nem voltak üresek, sőt.

OK. Nem vakulok el a méretek láttán. Bár a szerverek a megfogható dolgok, tudjuk, hogy az IT-nél mégiscsak ez a felszín. Ami azonban már biztosan nem parasztvakítás, az a szemlélet megjelenése, átsejlése. Ez tetszett a legjobban. Tárgyilagos, szakmai, átlátható, következetes, és ami fontos: nagyjából egyenletes eloszlásban mindenkiből ugyanaz buggyant ki. Mndenki beszélt ITIL-ül – én a legkevésbé. Világos kérdéseket kaptam, az egész nap során soha nem kellett magyáznom dolgokat, mindenki értett mindent elsőre. Nem csépeltük egyetlen percig sem a szót, minden kérdésre szükség volt, akárcsak a válaszokra. Szóval hatékonyak voltunk. Nagyon is.

Az ISC-hez persze nem a szél fújt be. A MAL küldött, dolgom volt ott. Aki ismeri őket, meg engem is, az már azt is tudja, hogy miféle dolog ez.

One Response to Élmény

  1. Petrenyi Jozsef says:

    Hmm… csak nem ti is kiszervezésen gondolkodtok?

Leave a Reply

