TS átállás – VII.

A pénteket teljes egészében a frissítésekkel töltöttem. Az új image persze mindent felülvág és egy szűz rendszert varázsol a HP vékonykliensre, így kezdhettem előröl a beállítgatásokat. Az első felhasználóm a már korábban emlegetett hiperaktív volt, és igen, már az első percekben látszott, hogy ez a image tud valamit.  Később, amikor már lent voltak a legfontosabb elemi képek, a sebességkülönbség még inkább szembeötlő volt, mindezt úgy, hogy közben volt már háttérkép és futófény is.

Egyébként is megérte felmenni, a felhasználók szemtől-szemben valahogy közlékenyebbek. Azt panaszolták, hogy főleg akkor akad el a képernyő frissítése, amikor az Outlook 2003 kijelzi a jobb alsó sarokban egy dizájnos felsejlő-elhalványodó miniablakkal, hogy új levél érkezett. Emlékeztem, hogy ezt a funkciót csoportházirendből le lehet tiltani, a hétvégén meg is tettem.

Az átállás kétféleképpen javította a válaszidőt: a jobb rdesktop azonnal érezhető, pozitív változást eredményezett. Az image-ek teljes frissítése viszont csökkentette a hálózat terhelését, amely az egész telephelyre egyformán hatott. Végül hétfőn fejeztem be a teljes munkát. Olyan szerencsém volt, hogy még a foglalt tárgyalóban álló PC-t is sikerült kicserélenem, véletlenül épp akkor, használat közben adta meg magát a merevlemeze. A felhasználók örültek, hogy ott voltam, én meg örültem, hogy kicserélhettem ezt a csellengőt is.

Szóval itt a vége, fuss el véle – sikerült. Nem mondom, hogy minden szálat elvarrtam, a finomhangolás még jelenleg is tart, majd apránként írok is róla, de a lényeg megtörtént. Egy egész telephely vékonyklienst használ, többszörösen gyorsabb rendszert kaptak és megszabadultak a korábbi évek nyűgeitől: nincs (számukra láthatatlan) a vírusellenőrzés, a javítócsomagok felrakása, villámgyors a bejelentkezés. Nekünk meg nincsenek PC-ink, felszámolhatjuk az ottani szervert, nem kell külön mentegetni távolról az adatokat és nincs avulás. A hálózati forgalom az RDP-re és nyomtatásra redukálódott. Kell ennél egyszerűbb rendszer?

2 Responses to TS átállás – VII.

  1. Horvath Gyorgy says:

    Szép munka volt Tamás! ;)Következik: 2 hét szabi, csakis a családdal (?) :)

  2. Tamas says:

    Bizony rámférne. Nem is beszélve arról, ami előttünk áll… majd meglátod.

Leave a Reply

