MS virtualizációs stratégia – Softricity

A hír még a WinHEC kezdetéről származik, és olyan "régi", hogy szinte már nem is az: a Microsoft szándékozik megvenni (vagy már meg is vette) a Softricity vállalatot, amely alkalmazás virtualizációs terméket készít.

A Softricity nevével még akkor találkoztam, amikor a Flex Profile Kit-et megtaláltam a www.brianmadden.com –on. Megnéztem, és bevillant, hogy korábban olvastam egy érdekes cikket, amely a Vmware lehetséges stratégiáját taglalja, azt, hogy miképp jár (járhat) egy lépéssel az MS előtt a VmWare. A cikk konlúziója, hogy a VmWare a grid-világba tart, oda pedig a Microsoft nem fogja követni.

Nos, a Softricity felvásárlásával (és tudva, hogy nemsokára, vagy talán már most is itt dübörög a Windows Compute Cluster Server) én erre már nem vennék mérget. Az alkalmazás-virtualizációra vessétek vigyázó szemeteket, mert nagyon fontos lesz a rendszergazdák számára. A kérdés csupán az, hogy az SMS (bocsánat: System Center Configuration Manager) vagy a Windows Server 2003 része lesz. Ha az utóbbi, akkor az óriási lenne.

Leave a Reply

