WSUS takarítás

A WSUS szerverünk WSUSContent mappája, amely a ténylegesen letöltött csomagokat tartalmazza, egy 40 GB-os partíción helyeztem el. A múltkori SQL 2005 SP1 csomag letöltésénél figyeltem fel arra, hogy bizony jócskán elfogyott a hely, alig maradt 2 GB-t. Emlékeztem rá, hogy van egy eszköz, amely kimazsolázza a már nem szükséges csomagokat, ha azokat előzőleg „elutasítottuk”. Így tettem a Windows XP SP1-el, a x64 bites csomagokkal, az Office 2003 SP1 csomagokkal és még néhány fölösleges frissítéssel, azután nekieresztettem a WSUSDebugTool.exe-t

 

WSUSDebugTool.exe /Tool: PurgeUnneededFiles

 

Az gondoltam, ha 1-2 GB-ot felszabadítok, akkor már egérutat nyertem és elhalaszthatom a WSUSContent másik lemezre mozgatását. Kellemeset csalódtam. A WSUSDebugTool 361 csomagot törölt és 10,7 GB helyet szabadított fel.

Azt kell már csak megvárnom, hogy milyen hatása lesz az akciónak a telephelyi WSUS szerverre. Remélem semmi veszélyes. Szóval, ajánlom mindenkinek a takarítást.

Leave a Reply

