Bolondok napja

Van úgy, hogy hetekig alig csörren a telefon, a felhasználók békésen dolgoznak és hagynak engem is. Jók ezek az időszakok, de csupán akkor lehet észrevenni, hogy benne voltam, amikor már kikerülök belőle. Ma szakadtak rám a telefonok, banális és egymástól teljesen független hibákkal zargattak a kollégák.

A nap tulajdonképpen „tegnap kezdődött”, amikor észrevettem, hogy a szalagos egységünk mintha megint nem adná ki a szalagokat, megbolondítva ezzel a TSM mentésünket. Így is volt. Reggel aztán elkezdődött a haddelhadd. Az aktuális tőzsdecápánk mappákat törölt a PST-jéből, állítsam vissza. Megtettem. Adja neki több tárterületet. Adtam. A vezérigazgató titkárnőjének a vékonykliense nem szerette a saját grafikus kártyáját. Reset – megoldódott. Az egyik TS felhasználónk elvesztette a beállításait – visszaadtam neki őket (sűrűn emlegetve a „Felhasználói kézikönyvet”. Ennek a hibának tényleg utána kell néznem). Szlovéniából azért zargattak, mert nem működött nekik a mobiltelefonjukról az OMA. Inotáról azért kerestek, hogy lassú a JDE. Egy felhasználó többször is bejelentkezett. Egyik bejelentkezésével készített egy árukiadási riportot, a másikkal meg rögtön le is kérdezte ugyanezt, így SQL szinten saját magával akadt össze. Rémes.

Az Alea felhasználóink is lassúságra panaszkodtak. Tegnap felraktam az összes hotfixet és újraindítottam a szervereket, talán ez okozhatta, hogy az Exel táblázatokban bekapcsolódott az értékek automatikus újraszámolását beállító jelölőnégyzet. Levél a felhasználóknak, hogy kapcsolják ki (házirend nincs rá, mert bináris adatként tárolja az Excel ezt a paraméterét) Ez a hiba is eléggé misztikusan keletkezett.

Mindeközben próbáltam kinyerni a tape library rejtette logokat, hogy továbbíthassam az IBM felé (meg is tettem), majd azonnal az ajkai és a székesfehérvári storage konfigurációját kezdtem nézegetni – hogyan is legyen ez a két rendszer egy.

Délután még kaptam egy panaszt: háromnegyed háromkor nem frissült a napi árfolyam a JDE-ben. Az adat a Reuters terminálból jött volna. Orvosoltattam.

Végül hívtak az IBM-től, hogy szépek ezek a logok, de tegyek fel előbb naprakész firmware-eket, azután szóba állnak velem. Ez már csak holnapra marad.

Délután négyre kipurcantam.

 

Update:

És ami kimaradt: Ma mutatták be az Alkotás úton a BCSS Kft. munkatársai az új VmWare Infrastructure 3-at, amire azért nem mehettem el, mert a főnököm keresztbe szervezett egy másik eseményt, amire magával vitte Krisztiánt is. Valaki meg maradjon a házban….

Leave a Reply

