1let előadás

Egy hét pihenő után visszatértem a munka világába, s szeretném rögtön egy adósságomat törleszteni: íme a beszámoló az 1let-ben tartott előadásról.

A készülődés okozott némi gondot. Kikből áll majd a hallgatóság? Milyen tudással rendelkeznek a témát illetően? Mennyire kezdjem az alapoknál? Maradjak csak a virtual Server-nél, vagy tekintsem át a teljes szoftverpalettát?

Végül abba a szóba kapaszkodtam bele, hogy „virtualizáció”, mert hiszen nem csupán a hardver-virtualizáció az egyetlen felfelé ívelő technológiai trend, hanem mindazok a megoldások, amelyek absztrakt réteget húznak IT komponensek közé.

Az első pár dia még nem hozta lázba a társaságot, talán én is egy kicsit lámpalázas voltam, a technikai körülmények sem voltak ideálisak, de aztán a hardveres virtualizáció logikájának ismertetése közben egyszer csak (vagy lehet, hogy: fokozatosan J) leesett a tantusz, és elkezdtek áradni a kérdések. Egy részükre csípőből igyekeztem válaszolni, némelyek komolyabban kizökkentettek és volt olyan, amelyre az előadás későbbi fázisában ígértem választ. Ahogy azonban haladtunk előre, egyre több lett a kérdés és egyre lassabb lett az előadás. Bevallom élveztem, belemelegedtem, és minden tőlem telhetőt megtettem, hogy nem maradjon senki bizonytalanságban.

Utólag nyugodtan mondhatom, hogy bőven elég lett volna megállni a hardver-virtualizciónál, az időt az is kitöltötte volna. Az operációs rendszer partícionálása és az élő Virtuozzó bemutatóhoz azonban ragaszkodtam és nem véletlenül: még Gál Tamásnak is el tudta kerekíteni a szemét! (Nem csoda: ki látott már 166 MB-os Windows Server 2003 rendszerlemezt, amelyből csak 39 Mb foglalt?) A Softricity – alkalmazás-virtualizáció – már csak hab volt a tortán – igaz minden lehetséges időn túl beszéltem róla.

Azt hiszem egy előadónak az lehet a legnagyobb sikere, ha átadhatja azt az érzést, amit a téma belőle kivált. A feszültséget, azt, hogy a dolog, amiről beszél, az miért fontos. Nos, részem lehetett egy ilyen sikerben. Éreztem, hogy a hallgatóim átérezték az utolsó dia kérdését: Mi lesz itt? Mert úgy gondolom, hogy fontos tudni, mi lesz itt. Grid Computing, de tényleg.

Leave a Reply

