A cluster előadás és a pechek pechje

A hét elején (esetleg a múlt hét végén) Beszta Jani kért néhány mondatban tanácsot cluster ügyben, mire én felbuzdulva vállaltam, hogy ugorjon le hozzánk és tartok neki egy személyre szabott cluster tanfolyamot. Ezen felbuzdulva több InetPub-os kolléga is jelezte, hogy szívesen eljönne. Ismerve a társaság néha-néha elszabaduló jókedvét, úgy vállaltam csak, ha valami felvétel is készül, hátha a mikrofon esetleg megfogja a bandát. Végül abban maradtunk, hogy egy képernyőlopóval és egy mikrofonnal felszerelkezünk, aki tud (és akit érdekel a dolog) az eljön, aztán meglátjuk. Készültem egy PPT-vel, bár eredetileg azt gondoltam, hogy nem jut majd rá idő. Mégiscsak jutott.

Végülis öten voltunk, Sztanya Feri, Horváth Pisti, Beszta Jani, Krisztián kollégám és jómagam. Az előadás két órán át tartott, és hát persze a századát sem lehetett elmondani annak, amit érdemes lett volna. Legalább az alapvető fogalmakon túljutottunk, néhány tervezési, konfigurálási kérdést felvillantottam, és a végén átnéztük, hogy a Windows világban milyen rendelkezésre állást segítő megoldások léteznek. (ftServer, cluster, vmotion, host clustering, guest clustering stb.)

A szeánsz inkább előadásra sikerült, mint testreszabott tanfolyamra, és többet prezentáltam magam, mint amennyit kellett volna, Janinak ez kevésbé segített. Az előadás (most visszanézve és értékelve) az alapfogalmak mellett leginkább a környezet ismertetésére (storage, network, change management, alternatívák/konkurrencia/kiegészítő megoldások) fókuszált, kevésbé a tényleges technikai "hogyan csináljuk" kérdésekre. No, de ezt értékeljék, akik ott voltak.

Merthogy akik nem voltak ott, azok lemaradtak. Nem azért, mintha nem szerettük volna megosztani az eseményt. Csakhogy a progi, ami felvette volna nekünk a képernyőmet, nos, hogyis mondjam, megtérfált engem. Délelőtt telepítettem, kipróbáltam, minden jól ment. Aztán elindítottam a felvételét és beszéltem két órán át. Végül leállítottuk a progit és szerettük volna visszanézni az eredményt: kép volt, hang NEM. Pedig mindent úgy csináltam, ahogy délelőtt. Mindegy, nem volt mit tenni, a fiúkat lekisértem, megmutattam még nekik kifelé menet a szerverszobát (úgysem láthatják már többet, legalábbis nem Székesfehérváron.) Aztán tettünk vettünk a Krisztiánnal – erről majd egy másik bejegyzésben – és elhatároztam, hogy mégegyszer elmondom az előadást, most már a senkinek, de legalább a csöndes házban, legyen meg mégiscsak felvéve, hátva megnézné még valaki.

Leteszteltem mindent. Csináltam próbafelvételt. Kép van, hang van, jó minőségben, minden OK. Na, újra elkezdtem. Elmondtam a levegőbe az előadást két órán át ugyanúgy, demóval, mindennel. Felvétel stop. Visszanéz: kép van, hang NINCS.

Hogy aza  424*-‘"!%+!%!

Évek óta nem káromkodom, igyekszem az életet derűs egykedvűséggel és bizakodva fogadni. De azért most elragadott a hév. Ez durva volt. Úgy látom, hogy a szoftver kissé bugos. Induláskor 250 MB volt a foglalt memória mérete. A befejezés után 850 MB (az 512-ből). A hangot valamikor "út közben" eldobhatta. Tényleg sajnálom, ez most nem jött össze.

(A PPT képeket feltettem egy albumba, de majd keresek neki valamilyen ingyenes tárhelyet letöltésre, mert az animációt persze nem menti le a JPG)

Update: Az előadást (egyben a korábbi CIO konferencia és az 1let-ben előadottakat is) a www.box.net-en helyeztem el. Az pontos cím: http://www.box.net/public/0ykdcma1vb#main

 

3 Responses to A cluster előadás és a pechek pechje

  1. Horvath Gyorgy says:

    extra.hu 1GB-os ingyen tárhely

  2. János says:

    Abszoút elégedett vagyok az előadással, tökéletes volt, köszönöm még egyszer…
    Képeknek/anyagoknak van egy szerver, ahová fel tudjuk rakni, tudod…😉
    Durva pech, hogy a replay sem sikerült.. :(

  3. Tako says:

    Remélem sikerül megoldani és aztán kedvet kaptva szokásoddá válik az ilyen jó kis okosító előadások publikálása! :))
     Múltkor valahol valaki mutatott egy jó kis flash-es progit erre a célra…. csak már azt nem tudom, hogy hol, ki, mikor és melyik progit! (na most sokat segítettem :)) )
    üdv
    Takoca

Leave a Reply

