Az első webcast

Átestem a tűzkeresztségen és ma megtartottam az első webcast előadásomat. Hááát, nem pont úgy sikerült, mnt ahogy terveztem. Végig azt éreztem, hogy sokkal kevesebb dolog jut eszembe a diákról, mint amit hozzájuk írtam a felkészülés alatt. Ez még nem is lett volna olyan nagy gond (a visszajelzések alapján az előadás első kétharmada jól ment), de aztán egyszer csak történt egy kis technikai hiba, mert a teremben lévő három gép közül egyszercsak kettő leszakadt a LiveMeeting szerverről, és ezek közé tartozott az enyém is. Szerencsére Keszei Balázs Tablet PC-je még működött, úgyhogy egy perc tanácstalanság után folytattuk az előadást, de akkor már valahogy kizökkentem a ritmusból, ráadásul a saját kényelmes notebookom helyett egy meglehetősen furcsa billentyűs szerkezettel kellett dolgoznom (persze lehet, hogy csak az akkori tudatállapotom miatt volt furcsa.) A lényeg, hogy a Microsoft tudástranszfer, de főleg a WSSRA rész, amelyet pedig a leginkább fontosnak tartottam sokkal unalmasabbra és szárazabbra sikerült, mint ahogy azt gondoltam, illetve szerettem volna. Utólag átnézve a diákat ez bele volt kódolva az előadásba, vagyis itt egy kicsit ötletesebben kellett volna eladni a témát. Talán a műszaki hibának, talán ennek az unalmas résznek köszönhetően viszonylag kevesen maradtam a végére, émg kevesebben töltöttek ki értékelőlapot, amit pedig nagyon kellett volna. Akik viszont kitöltöttek, azok kb. 4-es osztályzatot adtak, ami azért jobb, mint amit én magamnak adtam volna. Ha hozzáveszem, hogy nem is egészen a célközönség ült a gépek előtt, merthogy több volt a rendszergazda, mint az informatikai vezető, akkor ez még bíztatóbb. Mindenesetre a webcast utolsó harmadát a hiba miatt is újból rögzíteni kell, vagyis csak kicsit később kerül ki a webre.

A jövőre vonatkozóan pedig aranyszabálynak tekintem, hogy előre elmondjam és felvegyem az előadást. Egyrész ekkor jobban megjegyzem majd a saját mondandómat, meglesz előre az anyag a technikai hibák ellenére, de legfőképpen jobban be tudom osztani az időmet és szükség esetén vágni tudok az anyagból. Hiába, ezt is tanulni kell.

2 Responses to Az első webcast

  1. Gábor says:

    Bár töbsuör meg kellett szakítanom az előadás nézését (többek közt a technikai malőr is kimaradt), nekem tetszett. Az értékelőlapot azért nem töltöttem ki, mert egyrészt elfelejtettem, másrészt az előadás vége szintén lemaradt. Ezzel együttt megadtam volna az 5-öst az előadásra. Én nem vettem észre semmi különbséget, vagy csak nagyon keveset az előadás eleje és vége közt. Sok sikert kívánok mind az új munkahelyhez, mind a leenő előadásokhoz.

  2. Tamas says:

    Köszi! Arra kérnélek (és ez úton mindenkit), hogy ha tehetitek mindenképp töltsétek ki az értékelőlap, mert sokat számít az is, hogy hányan töltenek ki ilyet. A kitöltött lapok azt jelentik, hogy a hallgató végig jelen volt, tehát a TÉMA érdekelte, illetve az előadó volt olyan érdekfeszítő, hogy megérte maradni. (Az meg, hogy mennyire tetszett, mindenki ráírja a lapra.) Vagyis nem csak az az értékelés, ha kitöltöd, hanem az is, ha nem töltöd ki a lapot. Ha pedig sokan töltik ki, akkor az adott területre az MS még jobban ráfekszik.
    No, valahogy így magyarázták nekem is.

Leave a Reply

