SQL telepítés nyögvenyelve

A cél: System Center Operations Manager 2007 (SCOM2007) RC2 telepítés. Ehhez szükségünk van egy SQL 2005 SP1-re, ami nekem adott is volt, csak éppen nem Enterprise, hanem Standard változatban. A SCOM2007 "Audit Collection Service" komponense viszont csak Enterprise Edition változattal hajlandó szóba állni. Nosza, frissítsük meg a szerverünket 2005 Standard-ről Enterprise-ra.

Zöldfülöként mindjárt belefutottam abba a hibába, hogy nem parancssorból indítottam a telepítést, méghozzá az SKUUPGRADE=1 kapcsolóval ( setup.exe SKUUPGRADE=1). Enélkül ilyen fura dologra nem lehet rávenni a telepítőt. Kilép, újraindít. Már majdnem végzett a szentem, amikor egyszer csak dr. watsonnal elszállt. Na, szép, az SQL fele Enterprise, a fele Standard maradt. Ezután minden lehetséges megoldást kipróbáltam, sőt a database engine kivételével minden komponenst leszedtem, mégis mindig elszállt a telepítőm. Bosszantó. Aztán rájöttem, hogy a "Workstation Components" nem telepítésével a dolog eltűik. Csakhogy ott csücsülnek a menedzsment eszközök is, arra tehát elég nagy szükség van. Utóbb aztán arra fanyalodtam, hogy átlapoztam a setup.log-ot. Ezt találtam:

Running: InstallToolsAction.10 at: 2006/4/8 16:46:2
Error: Action "InstallToolsAction.10" threw an exception during execution. Error information reported during run:
Target collection includes the local machine.
Fatal Exception caught while installing package: "10"
Error Code: 0x80070002 (2)
Windows Error Text: The system cannot find the file specified. Source File Name: sqlchainingsqlprereqpackagemutator.cpp
Compiler Timestamp: Tue Aug 9 01:14:20 2005
Function Name: sqls::SqlPreReqPackageMutator::modifyRequest
Source Line Number: 196
—- Context ———————————————–
sqls::InstallPackageAction::perform
WinException caught while installing package. : 1603
Error Code: 0x80070643 (1603)
Windows Error Text: Fatal error during installation. Source File Name: packageengineinstallpackageaction.cpp
Compiler Timestamp: Fri Jul 1 01:28:25 2005
Function Name: sqls::InstallPackageAction::perform
Source Line Number: 167
—- Context ———————————————–
sqls::InstallPackageAction::perform

A"Target collection includes the local machine" érdekesen hangzott, úgyhogy rákerestem a neten. Itt az eredmény, egyben a megoldás: http://support.microsoft.com/kb/916760

A cikk lényege: ha letöltötted a 2 CD-s telepítőt, akkor az elsőt csomagold ki egy "Servers" könyvtárba, a másodikat meg egy "Tools" könyvtába, a kettő könyvtár pedig épp egymás mellett, azonos hierarchia szinten legyen. Ha nem így teszel, akkor pórul jársz. Ellenpróba: működött. Bedrótozott telepítési útvonal. Nem találok szavakat. Gratulálok.

Leave a Reply

