Képességeim

December 7. volt a belső határidő, hogy az ügyféllel közvetlenül kommunikáló kollégák (és ezek közé tartozom én is) Windows Vistára és Office 2007-re frissítsék a rendszerüket. Én éppen egy fontos prezentáción és demón dolgoztam, kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy az RC1-es változatot RTM-re cseréljem. Átugrottam a helyi IT-sekhez, hogy egy kis időt nyerjek.
– Az én gépemet is frissíteni kell?
– Igen, benne vagy a körben.
– De nekem RC1-em van most is. Az ügyfél látja, hogy Vista, nem elég ez most?
– Nem sajnos. Kintről gyűjtik a leltárinformációt és látszik, hogy nem vagy RTM verzión.
– OK. Legalább lehetne akkor, amikor én szeretném? El tudom én is végezni a frissítést? – kérdezem arra utalva, hogy esetleg nincs meg hozzá a megfelelő jogosultságom.
– Nem ismerem a képességeidet….

Huhh. Hát igen. Elvégre itt "felhasználó" vagyok.

3 Responses to Képességeim

  1. Tako says:

    hát azért ez vicces :)ezt komolyan kérdezte van némi iróniával?….más: a jövő héten cserélem a "régi" bolti, win2k szerverünket egy Dell sc1420-ra win2k3-alsose csináltam ilyet úgyhogy fogtam és felraktam a win2k-t virtális gépre + vissza állítottam rá a benti rendszer mentést ( a lényeget benyelte) mellé a win2k3-t meg egy xp klienst és lejátszottam a cserét! hogy az milyen baromi jó és mennyi tudok tanulni belőle!tudom, hogy ez nem egy nagy kunszt és biztos egy csomó guru röhög most de én  tényleg sose csináltam még ilyet (nt4-ről "csúnyán" álltunk át: új szerver, új SID-ek kliensek csesztetése stb), szóval baromi hasznos és legalább egy rakat dolgot kipróbálok amit eddig csak hallomásból ismertem! persze a tanfolyamokon is virtális gépeket használunk de egy tényleges feladatra így még  sose készültem ráazt hiszem hogy egy csomó parától kimélem meg magamat az éles cserénél  (vagy nem :))) )szóval köszi megint hogy állandóan a virtualizáció előnyeit ecseteled :))

  2. Tamas says:

    A virtualizáció ilyen jellegű felhasználása kiváló példa arra, hogy igazából mire való ez a dolog. Ez sokkal több, mint pusztán erőforrás-koncentrálás. A virtualizáció egy újfajta megközelítése az informatikai üzemeltetésnek – új lehetőségekkel, lásd a te esetedet is. Igen, jól tetted, hogy ilyen előrelátóan terveztél. És még valamiben biztos lehetsz: az igazi szakemberektől elismerést kapsz az ötletért, aki pedig nevetne rajta az rögvest bizonyítja a saját hozzá nem értését. Vagyis: aki "kiröhög" a nem "guru".
    Egyébként a "guru" szóval már másodszor találkozom a héten, lehet, hogy megérne a szó egy hosszabb gondolatmenetet is. Meglátjuk

  3. Gábor says:

    Ez muris. Esetleg filozofálgathatunk, hogy ez az emberke jár az előadásaidra, olvassa a cikkeidet…..

Leave a Reply

