A System Center Operation Manager kliens felügyeleti lehetőségei

A TechNet napon alig érintettük a témát, ezért érdemes pár mondatot szentelni rá. A System Center Operation Manager 2007 az első olyan termék, amelyet kifejezetten úgy terveztek, hogy a desktopok felügyeletét is képes legyen elvégezni. A megoldás három alapszituáció kiszolgálására készült.

1. Agentless Exception Monitoring (AEM)

A desktop gépekre nem kerül fel Operation Manager ügynök, viszont a gépeket úgy konfiguráljuk, hogy az alkalmazások összeomlásáról automatikusan elkészülő műszaki adatokat az Operation Manager megkapja. Az adatokat opcionálisan tovább lehet küldeni a Microsoft felé. A beküldött adatokból statisztikai jelentéseket lehet készíteni. A beépített jelentések segítségével meg lehet becsülni az összeomlások költségét (költség rendelhető egy adott összeomláshoz), az összeomlások trendje elemezhető, továbbá gépenként láthatjuk a hibák és összeomlások számát. Az AEM nem igényel Operation Manager Client CAL-t.

(Ismerős lehet a funkció, korábban úgy hívták, hogy Corporate Error Reporting, és azon Microsoft felhasználók juthattak hozzá, akik frissítési garanciával vásárolták meg az MS licenceket)

2. Collective Health Monitoring (CHM)

Ebben a szituációban a desktop gépekre Operation Manager 2007 ügynök kerül, de a gépek csak összegző jellegű információkat küldenek, illetve csak a legkritikusabb hibákat jelzik. Az Operation Manager – ahogy az a szituáció nevéből látható – a desktopok kollektív egészségét vizsgálja, nem cél egy egyes gépeket kezelni. Az ilyen üzemmódhoz tartozó jelentések is összegző jellegűek. A gépcsoportokra vonatkozó jelentések a dektopokkal kapcsolatos szolgáltatási szint szerződések megkötésekor és ellenőrzésekor használhatók. A CHM használatba vételéhez Operation Manager 2007 Client CAL szükséges.

3. Business Critical Desktop Monitoring (BCDM)

Ebben a szituációban a klienseket úgy kezeljük, mintha szerverek lennének, tehát minden – rájuk jellemző – információt gyűjtünk, elemzünk és értékelünk. A gépekre Operation Manager 2007 ügynök kerül, és annak központi beállításától függ, hogy CHM vagy BCDM „üzemmódban” működik-e. A BCDM szituációt elsősorban ATM-ek, ügyfélszolgálati gépek, gyártósori vezérlőgépek esetén célszerű alkalmazni, vagyis olyankor, amikor a desktop rendelkezésre állása és teljesítménye közvetlen hatást gyakorol az üzleti folyamatra. A BCDM használatba vételéhez Operation Manager 2007 Client CAL szükséges.

A második és harmadik szituációt az Operation Manager 2007 két, beépített Management Pack segítségével támogatja. Ezek a „Windows Management Pack” és a „Information Worker Management Pack”. Az első Windows 2000/XP/Vista, a második Internet Explorer 5, 6, 7, Office 2000, XP, 2003, 2007-hez használható. A legfontosabb képességeik az alábbiak. (Nem teljes lista!)

Windows Management Pack:

  1. Szervíz rendelkezésre állás figyelése
  2. Szervíz hibák észlelése
  3. Tárolórendszer rendelkezésre állás figyelése (csak Vista)
  4. Tárolórendszer kapacitás problémák (csak Vista)
  5. Alrendszer teljesítmény problémák észlelése
  6. Shell teljesítmény (csak Vista)
  7. Lemez- és memória meghibásodások (csak Vista)
  8. Aggregált riportok (Desktop Memory Report, Desktop Disk Heath Report, Desktop Performance stb.)
  9. Vista Specifikus riportok (Memória probléma jelentés, Diszkhasználat, indítási/leállítási idő stb.)

Information Worker Management Pack

  1. Internet Explorer site rendelkezésre állás
  2. Outlook Mail rendelkezésre állás
  3. Files Server és file rendelkezésre állás
  4. Adatforrás (adatbázis) rendelkezésre állás

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: