IT blogok gyűjteménye

Egy meghökkentő cikket olvastam arról, hogy a munkahelyemnek (illetve a munkáltatómnak) annyi. Úgy kerültem erre az oldalra, hogy magyar IT webnaplókat kerestem a Technorati segítségével. De hogyan! Magyar szavakat kerestem. Persze kihozott ezt is azt is. A cikk nagyon megmozgatta a fantáziámat, de nem a konkrét tartalma okán, hanem azért, mert most szembesültem igazán, miként gondolkodnak rólunk azok, akik tulajdonképpen nem is tudnak semmit a Microsoftról.

Hogyan lehetne elérni azt, hogy hiteles információkkal rendelkezzenek? Például úgy, ha az IT webnaplókat egy helyre gyűjtenénk. De ilyen gyűjtemény nincs, vagy legalábbis sem én sem a környezetem nem tud róla. (Kis túlzással mondhatom, hogy aki kishazánkban a Microsoft vonalon focizik és köztudatban van a neve, azt ismerem. Náluk sem találtam ilyen oldalra muató linket.) Hadd engedjem meg magamnak azt a következtetést, hogy ilyen tematikus oldal nincs.

Peidg milyen jó lenne, ha például "rendszerüzemeltetés"  címke alatt ott lenne pár tucat blog, Linuxos, Unixos, Windowsos szakemberektől egyaránt. Egy kattintásnyira a hiteles, szakszerű tudástól.

Elhatároztam, hogy építek egy ilyen oldalt. Megfordult a fejemben, hogy a lap.hu-n indítok egy lapot, aztán meg, hogy a spaces-en egy új blogot, de elvetettem őket, mert nem biztosítják a tetszőleges címkézést (tag), amivel a "tetszés szerinti" csoportosítás megvalósítható. Talán a del.icio.us látszik megfelelő kandidáltnak, de lehet, hogy mégis inkább a most induló Tagspace-re szavazok. A del.icio.us mellett az szól, hogy összerendelhetem a tag-eket, ezt a Tagspace egyelőre nem tudja. Ugyanakkor úgy tűnik nekem, hogy a Tagspace fejlesztőinek a fejében előrébb vannak a blogok, például a tagekre elő lehet fizetni RSS formájában. Igazából a tagspace-ből csupán 3-4 olyan funkciót hiányolok, ami alapján épp azt tudnám megcsinálni, amit elképzeltem.

Az első fázisban próbálgatom a technológiákat (értekezem Varánusszal, róla tudom, hogy intenzív del.icio.us használó) aztán jöhet a tartalmas bloglinkek összegyűjtése. Fogalmazgatom magamban a felvételi kritériumokat is. Például:

  1. A blog készítője legyen informatikus, vagyis olyasvalaki, akine a munkája a tágabb értelmeben vett informatikához kötődik. Ide értem az IT vezetési, menedzsment területével foglalkozókat, és akár az információs társadalom kérdéseit boncolgató webnaplókat is. A lényeg, hogy a maga területén szakember legyen az aki a webnaplót vezeti.
  2. Legyen valaki, aki ajánlja a blogot. (Hmm. Ez meggondolandó. Ha a szabály érvényben marad, akkor javul a minőség, de lassul a linkek összegyűjtése…)
  3. A blog javarész az informatikáról szóljon. Nem kell 100%-ban, de mondjuk jórészt.
  4. A webnapló szerkesztője teljes mértékben lehet elfogult, vagyis például a fenti blog vélhetően szerepelne, függetlenül attól, hogy nem értek egyet teljes mértékben a leírtakkal

Meglátjuk, hogy mi sül ki belőle. Én azt remélem, hogy végre egymás mellé kerülnek olyan írások, amelyet csupán a platform, nem pedig a szakma választ el egymástól. És ettől mindenkinek jobb lenne.

Ha netalántán valaki már előttem mégis elvégezte a munkát, akkor idejében értesítsetek, hogy ne álljak neki feleslegesen🙂

6 Responses to IT blogok gyűjteménye

  1. Asterix says:

    Amugy szerintem aki a Live spaces-t hasznalja, ott a linkek alapjan el lehetne indulni…

  2. Tamas says:

    Egész pontosan ezt hogyan is gondoltad?

  3. Asterix says:

    Pl. Joep-nel vannak a Respect cimszo alatt szereplok, Varanusz-nal iNetPub-Blogok, stb… De valoban, en csak Win oldalrol kozelitettem meg…

  4. Tamas says:

    Igen, így már értem. Az ilyen gyűjteményekkel (nekem is van) nem a hiányosság a legnagyobb probléma, hanem a technológiai megvalósítás. Az ugyanis nem más, mint egy kétszintű besorolás: először besorolod a dobozba, aztán felsorolod a blogot. Ez kevés. A Tag-ek azért jók, mert ugyan a linkgyűjtemény ömlesztve gyűlik, a tag-ek segítségével tetszőleges ad-hoc hierarchiát hozhatsz létre. A kereshetőség a tag-ek konzisztens kialakításán múlik. Ezért minőségileg jobb a de.icio.us, vagy a tagline, mint bármilyen blog webpartja.

  5. Asterix says:

    Tudom, hogy neked is van, hiszen en is olvasom a blogod :) Csak gondoltam, ha nem teszem be a felsorolasba, akkor sem felejted ki a gyujtemenyed :) De ertem mar, hogy miert a del.icio.us-ra gondoltal…

  6. Asterix says:

    Nem irtal azota sem semmit, hogy sikerult-e megvalositani…

Leave a Reply

