Visszanéző

Csütörtökön miközben Sümeg felé tartottam, az EPG csapatépítő tréning színhelyére, három gondolatszálon is visszanéztem az időben.

A tréninget a Microsoft pénzügyi évének végére időzítették, így egy kicsit végiggondoltam, mi minden történt azóta, amióta itt dolgozom. Az első napokban Varánusz kolléga érdeklődött, milyen a kilátás, milyenek a lányok stb. stb. Nos, az irodám kilátása minden volt csak nem tökéletes, ezt ellensúlyozandó készítettem néhány képet a lépcsőfeljáróból a Duna felé – ez azért tényleg szebb. Néhány hónappal később (először, de biztosan nem utoljára) új irodába költöztünk, Szalontay Zoli mellett így egy irodába kerültem Csermák Zsoltival és Kőnig Tibivel. Három hónapig kollégám volt Bognár Balázs is, és az ő példája demonstrálta, hogya feladatnak meg kell felelni. (A felvételi/kiválasztási procedúra hossza egyáltalán nem a jelentkező ugráltatása és leckéztetése miatt hosszú: a cégnek és a jelentkezőnek sem jó, ha utólag kiderül: az adott ember nem jó az adott pozícióra. Sajnos a gondos előkészítés ellenére ez néha mégis előfordulhat, itt is ez történt.) A költözések július közepén folytatódnak: a Graphisoft parkban egy új épületet húztak fel, mi pedig átköltözünk. A meglévő házat kinőttük. Nem írtam róla, de március végén megkaptam az új autómat is, az elsőt a pályám során, amely a munkakörömhöz jár. Az autóhasználati-házirend lehetővé tette, hogy a konfigurálást – definiált keretek mellett – magam végezhessem el, így lett olyan a típusa, színe, amilyet a képen láttok. Nagyon szeretem vezetni, kényelmes, halk.

A második gondolatszál a városokat hozta elő, amelyekben dolgoztam és éltem, s amelyeken -furcsamód éppen visszafelé – átutaztam. Székesfehérvár még nagyon friss élmény, s a változások is csak nüansznyiak tavaly ősz óta. Még néhány panelházat felújítottak, egy-két utcába máshonnan kell behajtani, de egyébként semmi különös – még. Veszprém annál többet változott. Bőven futottam még az időmből, ezért megálltam, és sétáltam egy kicsit a városban. Beugrottam az egyetem A és B és E épületében, megittam egy kávét. A büfés ugyanaz a lány, mint akit tizenkét éve volt. Bezzeg az egyetem neve más: már nem Veszprémi Egyetem, hanem Pannon Egyetem. A város is változott.  Van néhány új köztéri szobor, az egyiket le is kaptam, mögötte a templom, ahol megkeresztelkedtem. Szépül a Jókai utca a vár alatt már ahogy a hajdani kedvenc dombunkról ez látszott. Veszprém szépségeivel, szép kis utcácskáival, szikláival és templomaival soha nem lehet betellni: az egyik legszebb város, ahol megfordultam.

No és a harmadik szál? Mostanában fogyókúrázom, a közismert 90 napos diéta szerint, egészen jó eredménnyel. Megfigyeltem, hogy az ember súlya normálisan kb 2 kg-al változik föl le a teltségétől függően. Én az utolsó időkben 80-82 kg voltam, úgy számolom tehát, hogy 81-ről indultam lefelé. Ezt a súlyt már évek óta tartottam,talán hat éve. Amikor tehát előbb 79, majd 77 lettem, még nem éreztem időutazásnak. A múlt héten viszont 75 kg-ot mutatott a mérleg, s emlékszem, hogy ennyi voltam 2000-ben egy Németországi nyaralás után. Sőt, ennyi voltam amikor megnősültem 1998-ban. A héten elértem a 74 kg-ot. Ennyi voltam, amikor bevonultam a seregbe ’96-ban. Még egy kiló és már az egyetem végi "állapotok" állnak vissza. A cél a 67-69-es szint, vagyis átlagban 68 kg. Miért ennyi? Mert a testtömegindexem szerint ez az ideális súlyom. Se nem sok, se nem kevés. 68: az 1993-94, harmad-negyedév. Tudjuk, hogy a dolgok spirális alakban fejlődnek.

One Response to Visszanéző

  1. Tako says:

    A cég előző irodájából az ablakok a Parlamentre néztek. A főnök egyszer rácsodálkozott, hogy fel van állványozva. Mint kiderült évek óta le volt húzva a reluxa: ennyit a kilátásról :))

Leave a Reply

