Meglepő

A héten úgy alakult, hogy két alkalommal is informatikai értelemben A kategóriás vállalatnál jártam előadást tartani a System Center Operations Manager 2007-ről. "IT nélkül nincs üzlet" – ezek a cégek nem veszik félvállról az informatikát, tehát azt azt kezelő szakembereket (a saját munkatársaikat) sem. Azokkal a rendszergazdákkal találkoztam, akik a Windows szervereket üzemeltetik, tehát a ‘Microsoft fan’ társaság volt a hallgatóságom. A vállalat legképzettebb, az MS technológiában leginkább jártas szakemberei. Mégis: nem jártak az áprilisi System Center TechNet napon, nem olvasták a TechNet magazit, nem nézték (nézegetik) a technet.hu-t, nem használnak egyáltalán RSS olvasót, blogokat sem olvasnak. Csupa-csupa újdonságot mondtam nekik – ami ezek szerint nem csoda. Nekem viszont halvány elképzelésem sincs, hogyan lehet naprakész tudást szerezni/megtartani ilyen gyér információ-beszerzés mellett.

Bevallom nem értem a helyzetet. Kívülről úgy tűnik, mintha ezek a vállalatok álom IT munkahelyek lennének. Eltűnődtem, hogy tényleg azok-e.

5 Responses to Meglepő

  1. Berta Krisztián says:

    Mobilszolgáltatók? Bankok? Na, vajh melyik lehet, ahol ennyire nem zsizseg a tudásvágy az IT-sokban? Egyébként nem csak ezek a cégek ilyenek. Rengeteg IT-s van úgy vele, hogy 17.00-kor elfelejti a szakmáját és másnap a 9.12-es kávé után jut eszébe újra.

  2. Unknown says:

    Supportalni mentél, vagy eladni egy terméket?
    Biztos, hogy azokkal találkoztál, akik a tényleges munkát végzik? :D
    Amugy , hogy áll a blogos gyüjteményed?
     
     
     
     
     

  3. Tamas says:

    Nincs már támogatási feladatom, az új SCOM bemutatás volt a feladat. Azok ültek ott, akik a gombokat nyomkodják, ez nem volt kérdés. Azt sem mondom, hogy nem volt igényük a srácoknak az új információk iránt, csillogó szemeket láttam. Inkább az döbbentett meg, hogy mennyire eszköztelen az információ beszerzésük. Mintha kizárólag az élőszavas (tanfolyam, én előadásom) megoldásokat preferálnák. Vagyis, hiába a Marketing minden erőfeszítése, ezek az szakemberek továbbra sincsenek a látókörünkben. Nem tudjuk, hogy mik az igényeik, ők meg nem ismernek minket. Ez baj.
     
    A blogos gyűjtemény még formálódik bennem, amint kikristályosodott, akkor közzéteszem a gyűjtési elveket.

  4. Neo says:

    Ennek az ellenkezője sem optimális. Gyakran olvasom a Technet szakmai fórumot, a TechNet magazit stb. (sokszor magas is a szint), de azért próbálkozok a felfogásával. Valamint Windows-al  foglalkozó oldalakat olvasgatok (pl. winportal.net), magazinokat és végül, de nem utolsó sorban állandóan olvasom a blogodat /RSS :-))) /. Szóval, próbálok naprakész tudást szerezni…
     
    Azonban, ha gyakorlatban nem csinálod, amit olvasol, akkor egy idő után kimegy a fejedből az olvasottak. Informatikusként dolgozok, (nem rendszergazda) egy állami cégnél, ráadásul Novell a hálózatos operációs rendszer (+ minden más is Novell – értsd: pl. levelező kliens stb. stb. stb.), és így még esélyem nincs a felszínesen sem megismerkedni azokkal az eszközökkel, amiről pl. te is írsz (szerver oldali megoldások). Ennek ellenére folyamatosan itt vagyok.
    Röviden: én sem értem  azokat az embereket, akiknek mindez adott, (mert Microsoftos környezetben dolgoznak), és mégsem élnek ezekkel a lehetőséggel. Nem biztos, hogy a vállalatok IT munkahelyeinek varázsa szürkült meg, hanem az ott dolgozók érdektelensége a válasz a kérdésedre. Persze ezen meg az adott vállalat döntéshozóinak kellene elgondolkodniuk..

Leave a Reply

