A Windows Live Writer új béta verzió

 

Akkor most jöhet a történet a pár bejegyzéssel korábbi Outlook táblázat cikk születéséről. Az anyag, ahogy azt írtam, egy ajánlatunk részeként született, s mivel így, összefoglalt módon sehol sem találkoztam vele, gondoltam hasznos lesz, ha megosztom a közösséggel. Elindítottam a Windows Live Writer szerkesztőt, majd meglepődve tapasztaltam, a táblázatom egyszerű szövegre esik szét a beillesztéskor. Az nem lehet, hogy a WLW nem tud táblázatot! Nosza, keresés a neten… és ekkor jött a meglepetés: tudja a WLW, de csak a legújabb verziója. Hmm. Nem is hallottam róla, hogy megjelent. Nem működött a hírháló, senki nem írt róla. Most utólag átböngészve a forrásokat két kósza bejegyzést találtam. A WinPortal szűkszavúan, Dami pedig csak egy icipicit bővebben már megemlékezett róla. No, az enyém lesz az első igazi élménybeszámoló.

A kiindulópont az 1.0.1 (6)-os verzió, nem is tudom, talán már egy éve ezt használom, és a fent szóbanforgó táblázatig nem is igen láttam olyan korlátot, amely engem zavart volna, legfeljebb csak az, hogy nem voltam képes úgy rendezni egy cikket, hogy a képek holtbiztosan a jobb oldalon landoljanak a cikk tördelésétől függetlenül. (Kurbli persze nálam mélyebbre is úszott :-)). No, az apropó adott volt, letöltés a hivatalos webnaplóról, lássuk a medvét. A telepítés menetét az itt látható ‘live’-os ablak mutatta, aztán már indult is a program egy csillivilli, áttetsző üdvözlőképernyővel. Nagyon Vistás, az Aero képességeit a WLW igyekszik használni, megjeleníteni. XP alatt gondolom hátrál egy kicsit. Ott nem próbáltam futtatni, de valószínűleg gond nélkül elindulna.

A felület szépségének azért ára van: kicsit lassabb, kicsit megállósabb ez a verzió a korábbival összehasonlítva, bár nekem egyetlen alkalommal sem omlott össze, vagyis stabilitási gondjaim nem voltak. A szépség mellett jónéhány új funkció is bekerült a programba, a teljesség igénye nélkül néhány:

  • Táblázatkezelés. Beszúrás fölé-alá-mellé, módosítás, átméretezés, sortörlés, oszloptörlés stb. A sorok és oszlopok tulajdonságai külön állíthatók, sajnos épp a sorok "nyúlnak meg" automatikusan, nem pedig az oszlopok. Ez utóbbiak szélességét fixen meg kell adni, nem igazodnak a weboldal szélességéhez. Ezzel együtt is lehet olyan "szép" tördelést alkotni, mint ez a cikk is: képek holtbiztosan a szélén.
  • Háromféle beillesztési mód. Formázás elhagyásával, egyszerűsítésével és megőrzésével. Amikor a táblázatomat szerettem volna viszontlátni, a legutolsó opciót kellett választanom.
  • Kép beillesztése a vágólapról. Huhh, ez tényleg kényelmetlen volt korábban. Képelmentés, majd beszúrás. Ehelyett most már csak egy AltGr-PrintScreen – Ctrl-V, s máris ott az igényelt kép a cikkben.
  • Képek beillesztése webcímről. Mindenféle plug-in nélkül is beilleszthetünk képet az itt látható párbeszédpanel segítségével. (Nem próbáltam)
  • Tag-ek (címkék) beszúrása. Nem gondoltam volna, hogy a spaces-ben rég várt TAG funkció így köszön majd be. Bevallom, hogy nem pontosan értem még, mit is jelent a gyakorlatban a "tag-provider", majd kiderül. Ez lesz az első cikk, amelyben kipróbálom🙂
  • Térképbeszúrás. Ha már ‘Live’, akkor jöhetnek a szolgáltatás térképei is. Sajnos ez a szolgáltatás egyelőre még inkább Amerikára lő, mint Európára (sőt, mi meg szinte leesünk a látható világ széléről), de kit tudja, lehet ez még hasznos is a jövőben. a Képen látható térképet egyébként így szúrja be: 

Ezen felül inkább csak apró simításokat vettem észre. A bejegyzés közzététele után lehet ‘online’ szerkeszteni a "Post Draft and Edit Online" parancs segítségével. Van néhány beépített bekezdésformázás, bár lehet, hogy ez már korábban is megvolt, csak én nem használtam. (Vélhetőleg ezután sem fogom)

A frissítés egyébként problémamentes volt. Megmaradtak a beállításaim, elsősorban a webnapló adatai. Mivel korábban nem telepítettem plug-in-eket, nem tudom, hogy a korábbiak hogy működnek ezzel a verzióval. Majd most telepítek néhányat, és kiderül.

Aki eddig is használta, az valószínűleg frissíteni fog, aki pedig nem, az meg megszereti, hacsak a gép erőforrásai miatt esetleg nem csalódik a sebességében.

Jó blogírás

WLW-Beta1.0.1.-6
Ahonnan indultunk

WLW-Setup
Zajlik a telepítés
 WLW-Logo
Átlátszó üdvözlőképernyő

WLW-Def
Színesebb felület

image
Eszközsáv – kicsit felesleges

image
 
 Kép beszúrása webről

image 
Címkék beszúrása
 
image
Térképek beszúrása 

del.icio.us Tags: , , ,

One Response to A Windows Live Writer új béta verzió

  1. Zsolt says:

    windows live writer-rel egy nagy gondom van, nem tudok képet beilleszteni vele a bejegyzésbe, már újra telepítettem és mégsem működik ez a funkció, ez azért furcs, de nagyon mert minden más működik rajta. Tud valaki segíteni?Hibajelentésről képet tudok küldeni.Segítség!!!

Leave a Reply

