A System Center termékcsalád

Ahogy korábban már említettem, a Microsoft Magyarország nagyvállalati ügyfelekkel foglalkozó részlegében (EPG), azon belül a megoldásértékesítő csapatban (STU) dolgozom rendszermérnökként, és többek között, de nem kizárólagosan az összes System Center márkanév alá tartozó termék ismerete a feladatom. Most megnézzük, hogy mi is az a "System Center".

Először 2005-ben találkoztam a névvel, és kezdetben nem volt más, mint az akkor meglévő rendszerfelügyeleti termékek jelzés-szerű összevonása. A megfogalmazás azért nem pontos, mert megjelent még egy kiegészítő termék is már igaz "system center" előtaggal. Valahogy így:

System Center 2005 termékcsalád:

  • Microsoft Operations Manager 2005 (rövid nevén: MOM 2005)
  • Systems Management Server 2003 (rövid nevén: SMS 2003)
  • System Center Reporting Server 2005

A három terméket együtt is meg lehetett vásárolni, természetesen kedvezménnyel. A korszakból egy hír itt olvasható.

A következő évben már kiteljesedett a termékcsalád néhány új, elsőgenerációs alkalmazással, és így nézett ki a portfólió (Korabeli tudósítás itt):

  • Microsoft Operations Manager 2005 (rövid nevén: MOM 2005)
  • Systems Management Server 2003 R2 (rövid nevén: SMS 2003 R2)
  • System Center Reporting Manager 2006
  • System Center Capacity Planner 2006
  • System Center Data Protection Manager 2006

Az igazi áttörés azonban a 2007-es év. A két legfontosabb termék megújul és a DSI alapját képező SDM technológia megjelenik bennük, az első generációs alkalmazásokat lecseréljük második generációsra, és egy újabb "hullám" első generációs megoldásunk érkezik olyan friss vállalati szabványokkal, mint a WS-Management és a Powershell támogatás. Nézzük, hogyan fest a System Center termékcsalád 2007-ben:

  • System Center Operations Manager 2007 (Rövid nevén: SCOM 2007. a MOM 2005 utódja)
  • System Center Remote Operations Manager 2007
  • System Center Engyro
  • System Center Desktop Error Monitoring
  • System Center Essentials 2007
  • System Center Configuration Manager 2007 (Rövid nevén: SCCM 2007, az SMS 2003 utódja)
  • System Center Virtual Application Server
  • System Center Capacity Planner 2007
  • System Center Data Protection Manager 2007
  • System Center Virtual Machine Manager 2007

A Virtual Machine Manager "nagy" terméknek néz ki már most is, de a dolognak azonban koránt sincs vége, 2008-ban ugyanis egy újabb zászlóshajó indulhat el:

  • System Center Service Manager 2008

A 2007-es generáció tagjait majd külön-külön is bemutatom.

Frissítés:

Megfeledkeztem róla, hogy a System Center nem csak termék, hanem szolgáltatás is. Pár hónapon belül elérhető lesz a

  • System Center Online Services

Leave a Reply

