IT Fórum 2007 – Barcelona

2002 után ismét itt Barcelonában jártam a TechEd EMEA IT Forumon, ezúttal vendéglátó sapkában.(*) Bár próbálkoztam vele, de a helyszini élménybeszámoló kudarcba fulladt, így csak utólag írom le néhány benyomásomat és élményemet. (Sajnos még a júliusi MGX beszámolót sem fejeztem be, ami igazán szégyen.)

2002 óta nagyot fordult a világ. Anno a konferencia egyszerre szólt a fejlesztőknek és az üzemeltetőknek, így voltunk összesen 5-6000-en. Idén már egymáshoz képest egy hét eltéréssel rendezték az eseményt a két közönségnek. Előbb kb. 4000 fejlesztőt, utóbb több mint 5000 üzemeltetőt fogadott Barcelóna – a 2001-2002-es évekhez képest egész más helyen. Akkor a méretek óriásinak tűntek, ma már, túl egy tizenötezer résztvevős MGX konferencián, egyáltalán nem csodálkoztam a méreteken, sőt.

Az elődásokat is más szemmel néztem. Úgy éreztem magam, mint amikor egyetemi szinpadista koromban az igazi színházban. Színész-szemmel nézve egy előadást azonnal kibuknak a jó és rossz szereplők, a színpadi bakik, a rögtönzések, a rossz interpretálás, szóval mindaz, amit egy "egyszerű" néző nem vesz észre. Ugyanígy itt is: a magyarországi TechNet napokon való részvétel után nem tudtam nem beavatottként nézni az előadásokat, és megakadt a szemem mindazon, ami gond és probléma lehet otthon is. Sokkal kritikusabb voltam az érdektelen diákkal és az ív néküli előadásokkal szemben. De ez már csak szakmai ártalom. Azoknak az ügyfeleknek, akikeket kísértünk, és most első alkalommal vettek részt ilyen rendezvényen, éppúgy csillogott a szemük, mint nekem hat éve. A csillogásnak egyébként van mértékegysége és a konferenciát értékelő részvevők összesített értékelése szerint minden idők egyik legjobb, ha nem a legjobb TechEd-jén vettünk részt.

Mindez persze csak a körítés, a lényeg a tartalom: az előadások információtartalma és minősége. Annó 2001-ben és 2002-ben hatalmas lökés és töltekezés volt a számomra. Tonnaszámra szívtam fel az információt, egyik újdonság követte másikat. Na jó, ez leginkább a 2001-es verzióra volt igaz, de azért a 2002-es sem volt kutya.
A világ (és benne én is) azóta alaposan megváltozott. A blogok világában a tényleg naprakész szakembernek szinte lehetetlen újdonsággal szolgálni – nekem pedig munkaköri kötelességem a naprakészség. És még így is, még úgy is, hogy a belső információkhoz hozzáférek, hozott tartalmi újdonságot a TechEd. Csak egy példa: a Hyper-V-ről már hetek óta tudtunk, de a Hyper-V serverről a részleteket már nem volt idő a konferencia előtt áttanulmányozni. Újdonság volt számomra a MOF negyedik verziójának megjelenése, de erről majd az előadásoknál.

Az elkövetkezőkben csokorba gyűjtöm azokat az előadásokat, amelyeken részt vettem és igyekszem megosztani veletek azok esszenciáját.

(*) A fotókat már korábban feltettem. Időm engedtével kommentekkel és címekkel is ellátom őket, ha elkészülök a munkával érdemes lesz végigpörgetni az albumot is.

Leave a Reply

