HP IPAQ 514 telefon

HP iPAQ 514

Ma végre kaptam egy új telefont. Végre – mert már hetek óta azt játszotta a régi, hogy a legváltozatosabb helyzetekben újraindult, amit ha nem vettem észre, akkor az engem hívók számára úgy tűnt, kikapcsoltam a telefonom. Ez egy mindenórás feleség esetén egyáltalán nem vicces, úgyhogytöbb kollégám telefonszámát is megadtam neki arra az esetre, ha engem nem tudna elérni, én meg félóránként azzal játszottam, hogy nézegettem, vajon be kell- lépnem újra a mobilomba. No, ennek van most vége.

Az itt látható készüléket kaptam, amely egy hamisítatlan Windows Mobile 6 alapú üzleti telefon. Smartphone, nem pedig PDA, vagyis inkább a telefonálásra hegyezték ki, mintsem hogy mini-PC legyen. Ezzel együtt nekem Nekem jónéhány olyan problémámat orvosolta, amely inkább PDA jellegű funkció. Ezekről dióhéjban:

  • Bosszantó volt, hogy eddig a word, excel és powerpoint mellékleteket nem tudtam megnyitni. A Windows Mobile 5 vilgában csak a PDA változatokhoz volt Pocket Office, a samrtphone-okhoz nem. Elvileg lett volna lehetőségem egy nem nyilvános változat telepítésére, de nem bajlódtam vele. Most, hála a 6-os operációs rendszernek, az ilyen mellékleteket már meg tudom nyitni.
  • Az értekezlet-szervező funkció a korábbi gépen elég kezdetleges volt. Nem tudtam, hogy kik vesznek részt a találkozón és nem tudtam áttenni új időpontra. Most mindkettő megoldódott.
  • A Microsofton belül aktívan használunk Rights Management Services szolgáltatást. Mivel az ilyen leveleknél a küldő pontosan szabályozhatja azt, hogy mi történjen a tartalommal, vagyis meg lehet akadályozni, hogy az információ kiszivárogjon, a küldő többnyire "igen érdekes" véleményét fogalmazza meg, vagy tényleg "fontos, de másokra nem tartozó" információ van a levélben. No, ha valami ilyen érdekes, akkor fúrja is az ember oldalát, hogy mi lehet benne. Windows Mobil 5 esetén fúrhatja is, mert ahhoz nics beépített RMS kliens. A Windows Mobil 6-ban viszont van, csak aktiválni kell. Most már el tudom olvasni, amit igazán szeretnék.
  • A Microsofthoz jövetelem előtt egy i-mate SP5i készülékem volt, amely tudott Wifi kapcsolatot. A Qtek 8500-ból ez kimaradt, az új készülékem viszont teljes Wifi támogatással rendelkezik, még a jó erős WPA2-PSK titkosítást is támogatja. Ha itthonról netezem, és ez néha előfordul, akkor végre nem kell GPRS-sel bajlódnom. Sőt, ez Redmondban is működni fog majd.
  • A Qtek 8500 kamerája botrányos volt, és ez esetben nagyon finoman fogalmaztam. A mostani 1.3 Megapixeles viszont nagyon jól tudja azt az egyetlen funkciót, amire használni fogom: a névjegyekhez villámportré készítésére. Éles képet ad és viszonylag gyorsan reagál az elsütőgombra. Ennyi elég is.

Van ezen túl még néhány olyan tulajdonsága, amelyet a régi gépen is elő lehetett volna bányászni, de valahogy bonyolult vagy nehézkes volt:

  • Internetmegosztás. Egy külön kis miniprogram két paraméterrel: mi a PC-kapcsolat (USB vagy Bluetooth), illetve mi az Internet kapcsolat (GPRS). A funkció önmagáért beszél. Ha van mobil térerő, akkor van internet hozzáférésem.
  • A mikroSD kártya, ahogy azt a képen is láthatjátok, könnyedén behelyezhető. A Qtek esetén ezt csak akkumulátor eltávolításával lehetett megtenni.

Végezetül még egy szimpatikus dolog: olyan töltővel látták el a készüléket, amelynek USB csatlakozója van, vagyis így egyetlen kábellel lehet a töltőt használni és a notebookot a mobillal összekötni. Ráadásul ez egy nem túl egzotikus kábel, tehát még boltban is kapható, ami a Qtek esetén nem így volt.

Összességében egy jobb készülékkel vágok neki a jövő évnek. Hogy elég lesz-e az majd elválik, de a bemutatkozó néhány óra jó volt.

3 Responses to HP IPAQ 514 telefon

  1. Jani says:

    Most jól hangzik. Ha nem felejted el, írj véleményt róla hat hónap múlva.

  2. Tamas says:

    Megteszem

  3. Neo says:

    Teszt: HP iPAQ 514 Voice Messenger – a nagyon okos telefon
     
    A gyártó lokalizálta a menürendszert? A használatban okozz nehézséget az érintőképernyő hiánya illetve, hogy a kijelző NEM transzflektív?
     
    Gratula, használd egészséggel, és köszi előre is a választ!

Leave a Reply

