Egy nagy fába vágott fejsze

2007. április 19.-én, tehát több mint egy éve határoztam el, hogy jó lenne okosan összegyűjteni a legjobb magyar IT blogokat. Januárban kérdezett vissza Asterix, hogy mit sikerült elérnem. Nos, bevalom nem sokra mentem. Készítettem egy del.icio.us címkét, fel is vettem néhány naplót, de aztán megakadtam.

  1. Gondot okozott a keresés: technorati, del.icio.us tag-ek böngészése, blogrollok nézegetése, blog gyűjtőhelyek nézegetése – szinte semmi nem jön automatikusan.
  2. Nem is egyértelmű, hogy egy naplót felvegyek-e. Mennyit ír az informatikáról: 20%, 40%? 80%?
  3. Vajon webnaplónak minősül-e olyan webhely, ahol blogok tucatjai vannak ugyan, de igazából a sok blog együtt ad ki csak egyet? Ilyen a hup.hu/blog, a linuxbox.hu/blog vagy a Microsoft Magyaroroszág Technet blogja.
  4. Vajon blog-e valami, ha RSS-sel előfizethetek rá? Van akinek az, van akinek nem.
  5. Mi legyen a hírportálokkal?
  6. Ha meg is van egy webnapló a del.icio.us nem garantálja, hogy kétszer fel ne vegyem a kedvencek közé.
  7. Ha fel is vettem a blogot, nehéz keresnem közöttük. Például nem lehet oszlopba rendezni őket.
  8. Nem lehet a blogokat minősíteni (1 csillagtól 5 csillagig)

Szóval huszonegynéhány webnapló után nem folytattam. Kipróbáltam még a Live Favorites oldalt is, ott legalább kaptam figyelmeztetést, hogy kétszer ne vegyek fel ugyanolyan hivatkozást, és rugalmasabb volt a hivatkozások rendezése, de az meg inkább saját használatra való, nem pedig megosztásra.

A "igazi" gyűjtemény még várat magára… de ha tudtok olyan web2-es szolgáltatást, amely a fentieket teljesíti, osszátok meg velem. Megérné a gyűjtemény létrehozása, mert hozzájárulhatna a szekértáborok felszámolásához.

2 Responses to Egy nagy fába vágott fejsze

  1. Petrenyi Jozsef says:

    Van egy ötletem, de nem lesz egyszerű.Letöltesz egy feeddemon-t, és regisztrálsz hozzá egy newsgator accountot. Ebben az rss olvasóban csek a teki blogokat gyűjtöd. Minden, amit felveszel/törölsz, automatikusan átvezetődik a newsgator adatbázisába is. Ott pedig – valahol mélyen eldugva – van egy olyan lehetőség, hogy generálhatsz magadnak egy kódot, melyet kirakva egy weblapra, a feedjeidet mutatja blogroll formájában. (Legalábbis régebben volt.)

  2. Tamas says:

    Köszi az ötletet. Ma beszéltem Bátorfi Zsoltival is. Két ötletet is adott, ebből az elsőt most próbálgatom, a másodikat pedig május végén lehet majd birtokba venni. Ha lesz fejlemény, jelezni fogom.

Leave a Reply

