Attitűd

Úgy alakult, hogy ma a munkám egy részét az ország egyik legjobb informatikai szakemberével végeztem. Egy szoftverről beszélgettünk, amelyet mind a ketten próbálgatunk. Sok gondja van vele, ez sem ment, az sem ment. Kifutott egy mondat a száján: "Mindig azt hiszem, hogy én vagyok a béna, csak én nem tudom, de aztán kiderül, hogy nem, ez tényleg sz…"

Minden pelyhesbajszú vizesnyolcasnak ajánlom figyelmébe ezt az attitűdöt: az első, aki a dolgokat elronthatja ÉN vagyok. Az első, akinek kevesebb a tudása a szükségesnél, az ÉN vagyok. Az első, aki nem ment át az eszköz támasztotta próbán, ÉN vagyok. Minden kudarc alkalom arra, hogy a tudást bővítsük, belássuk a saját korlátainkat és tegyünk érte, hogy azok kevésbé szorítsanak minket.

Ez a szakmai alázat. De ritka kincs ez az informatikában!

2 Responses to Attitűd

  1. Gábor says:

    Ettol sajnos meg altalaban ki szokott derulni, hogy a szoftver sem foldreszallt angyal. Bar tenyleg az lenne a helyzet, hogy a szoftver kivalo, es csak mi vagyunk balfekek hozza, de ez eleg sokszor baromira nem igy van, certification ide vagy oda.

  2. Tamas says:

    Mindig adott egy szoftver, amely nem tökéletes és egy informatikus, akinek a tudása véges. A kérdés az, mivel kezded a probléma megoldását. Azzal kezdeni, hogy "hibás a szoftver" számomra a hárítás tipikus esete. Azzal kezdeni, hogy keveset tudok, nem más, mint egy alkalom arra, hogy önmagam tovább csiszoljam, mellesleg megoldom a problémát.
    A munka az emberről szó. Aki hárít, az valójában nem érzi jól magát a bőrében. Aki a fejlődést keresi, az önmaga kiteljesedésének útján jár. Még akkor is, ha objektív mércével a szoftver a rossz. Erre mutattam rá.

Leave a Reply

