TechNet a Lurdy házban

Végre-végre a Windows Server 2008 termékindítási eseménysorozat keretében bemutathattuk a már majdnem kész Hyper-V-t a Lurdy házban. Tudtam, hogy nem leszek majd ott a nap első felén (kb. háromnegyed egyre értem oda), ezért a főpróbán néztem meg a prezentációt és segítettem csiszolni a diákat, kiemelni a hangsúlyos dolgokat és rámutatni egynémely tulajdonság fontosságára. Sajnáltam, hogy a cluster előadásnak csak a végét láttam, de a "kezem" valamennyire ebben is benne volt, a decemberben írt cluster cikk jó szolgáltatot tett a felkészüléskor. A storage előadás kifejezetten tetszett, végre elhangzott, hogy ezen a területen is nagyot alkot a Microsoft. Végül a "Mentés másként" ismét megmutatta, hogy a DPM-mel érdemes számolni a mentési stratégia kialakításakor.

A virtualizáció szemszögéből az esemény időpontja kicsit szerencsétlen volt, de erről senki nem tehet. A rendezvény tervezése ugyanis majdnem háromnegyed éve megkezdődött, ekkor azonban még semmi hírünk nem volt a közeljövőben megjelenő termékekről. Mik ezek? A hyper-v már a spájzban van, őszre pedig itt lesz a System Center Virtual Machine Manager 2008. Szintén őszre várható a System Center Operations manager Sp2, amely egy konnektort tartalmaz majd a SCVMM 2008 felé, a két szoftver együtt pedig olyan látványos képességeket valósít meg, mint a "Performance and Resource Optimization". No, és ne maradjon ki az SCCM 2007 R2 sem, amelyet szorosan egybefűztek a Microsoft Application Virtualization (az egykori Softgird) jövő hónapban megjelenő változatával. Ó, és a virtuális gépek offline szoftverfrissítéséről már ne is beszéljünk. (De! De! :-))

Izgalmas ősz következik.

2 Responses to TechNet a Lurdy házban

  1. Ottó says:

    És ugye minden számítógépre kell egy operációs rendszer. :D

  2. Tamas says:

    Mások még nem értik mire utalsz, de a következő bejegyzésben majd kiderül.😉

Leave a Reply

