Exchange 2007 SP1 Rollup 2 és a Microsoft Update

Egy próbarendszert kellett telepítenem Exchange Server 2007-tel. Természetesen az integrált SP1-es változatot raktam fel, sőt, a Windows Update frissítést átállítottam Microsoft Update-re, majd azon keresztül még a Rollup Package 2-t is feltettem. Hiba nélkül fel is ment. Csakhogy…

Csakhogy mikor elindítottam a OWA-t, azt kellett tapasztalnom, hogy egy üres lapra ugrik át a böngésző és aztán se kép, se hang. Felhívtam mindkét detektívet, akik sziporkáztak az ötletekben, de csak ötletekben, ők a maga valójában még nem találkoztak a problémával. Végül ráleltem egy tudásbázis cikkre, amely pontosan leírta a jelenséget, amit tapasztaltam:

"Az Exchange 2007 2. összegző frissítőcsomagjának telepítésekor az alábbi jelenségek fordulnak elő:
Az Exchange 2007 2. összegző frissítőcsomagja telepítését követően a felhasználók nem tudnak bejelentkezni az Outlook Web Access szolgáltatáshoz. Ebben az esetben a rendszer átirányítja a felhasználókat egy üres weblapra, amely a következőhöz hasonló URL-címmel rendelkezik:
https://kiszolgálónév/owa/auth/logon.aspx?url=https://kiszolgálónév/owa&reason=0"

A cikkben szereplő másik két gombóc nálam nem fordult elő, sőt az okként megjelölt ExchangeSetupLogs mappa sem hiányzott, de azt gondoltam, a javítási ötletet – telepítsd újra az Update Rollup Package-et – megfogadom. És valóban. A csomag újratelepítése után az OWA elindult.
Tanulságok:

  • A hibát nem csak a leírtak okozhatják
  • Az Update Rollup Package telepítését ne a Microsoft Update-re bízzuk. Jó lesz az kézzel is.

Kapcsolódó cikk: http://emaildetektiv.hu/2008/05/09/exchange-2007-sp1-update-rollup-2/

Leave a Reply

