Csak semmi marketing

A minap egy partnerünkkel kellett időpontot egyeztetnem, egy egész napos virtualizációs előadást tartok náluk. Ohh, bocsánat, eltévesztettem: egy egész napos "workshopot"(*). Mert a kolléga a telefon túlvégén rögtön jelezte, hogy előadásra nincs szükség, "csak semmi marketing", itt műszaki szakemberek lesznek a résztvevők. Hmm. Hogyan? A műszakilag kevésbé mély előadás marketing, a részletesebb technológiai ismertető pedig nem marketing?

Nos: nem, nem és nem! A mondat egyik része sem igaz. Lehet olyan előadást tartani, amelynek a technológiai mélysége csupn 100-as, mégsincs "marketinges" érzése az embernek. A legjobb példa Simon Guest előadása az idei (amerikai) TechEd 2008-on. 123 nagyon elgondolkodtató dia.

De a mondat második része sem állja meg a helyét. Mi is a marketing? Philip Kotler szerint "a marketing olyan társadalmi és vezetési eljárás, amelynek segítségével egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymást közt, miközben szükségleteiket is igényeiket kielégítik. […] A marketing menedzsmentre akkor kerül sor, amikor a potenciális cserének legalább egyik résztvevője olyan eszközökről gondolkodik, amelyekkel kívánatos válaszreakciókat hoz létre a másikban."

Konkrétan alkalmazva: annak reményében uazom a partnerhez, hogy meggyőzzem a megoldásunk  előnyeiről [eszköz], s ebből aztán nekik is meg nekünk is további üzletek kötessenek [kívánatos reakció].

Rossz hírem van. Mindaz, amit a Microsoft pl. a TechNet név alatt tesz, a marketing tevékenységének része. Sőt, a barcelonai – informatikai szakértőknek, rendszergazdáknak, fejlesztőknek tartott – TechEd konferencia is a marketing része. Mark Russinovich 400-as szintű blogbejegyzései is a Microsoft marketing tevékenységének a része.  Bármilyen előadást, bocsánat: workshopot tartok, az bizony marketing tevékenység egyben. Persze, nem ettem én meszet, tudom, hogy a kolléga "csak egyszerűsített". Annyít szeretett volna jelezni, hogy "mélyebb" technológiai ismeretekre számítanak. Mert az általános áttekintő előadásokat szokás marketinges előadásnak hívni. (most már látható, hogy helytelenül.) – Erről Budai Peti egyik, ebbe a webnaplóba írj megjegyzése jutott eszembe: "a level 400 iránti igény olyan, mint hogy mindenki szeretne topmodellekkel kavarni. Nagy a szájuk, a közelükbe sem mernek menni igazából."

A partnernél tervezett előadást rövid fejszámolás után is már legalább hetedszer tartom. Pont jó lesz a mélység, kb. 300-as. De ettől még ez marketing. Nem tud nem az lenni.

(*) Fóti Marcellék pár évvel ezelőtt zseniális módon ugróiskolának fordították, de sajnos nem terjedt el a IT szakmai berkeiben.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: