Játékszer – 3

Akik azzal a határozott gondolattal kezdenek neki a bejegyzés olvasásának, hogy szálljon rám a rossznyavaja, hogy csak játékszerekről írok, jelentem, megtörtént. A kisfiamtól olyan hányásos-hasmenéses fertőzést kaptam el, hogy kétszer is dokit kellett hívni hozzám és két napig csak a WC-ig keltem ki az ágyból. Még messze vagyok attól, hogy azt mondjam, jól vagyok, de legalább már a géphez le tudok ülni.

És akkor a játékszer! Bevallom, amikor megérkezett az a kis csendes gép három belső 500 GB-os lemezzel, azt gondoltam, hogy az 1 TB-os külső diszket el is felejtették a fiúk. Hát nem! Megjött az is! Egy Seagate FreeAgent Pro készülék volt a dobozban és valóban egy TB-os a mérete. (A belinkelt oldal erről még nem tud, de a 750 GB-ra is nagyon büszkék🙂 ). Minden létező csatalkozóval ellátták USB 2.0 mellett FireWire és eSATA is rendelkezésre áll.

Csupán egyetlen problémám akad még vele: nem indul el. Távoli amerikai barátaim ugyanis "távoli amerikai" szabványú adapterrel látták el, úgyhogy még egy Media Markt kört kell futnom a megfelelő adapter beszerzéséhez.

Pontosan még nem tudom, mire használom, de valószínűleg arra, amire való: mentésre. Lementhetem a notebookomat (CompletePC Backup), vagy a kockaPC-t, és még az otthoni anyagaimat is. Külön érdekes lesz megnézni, hogyan kezeli a Windows Server 2008 az eSATA-t, oda lehet-e pl. közvetlen pass-through lemezként adni egy virtuális gépnek (úgy sejtem, nem), de akár még az is belefér, hogy DPM-mel mentem a kockaPC-t, egy ezen a lemezen elhelyezett VHD-ba. No, majd meglátjuk.

Csak keveredjek ki a nyavajámból.

One Response to Játékszer – 3

  1. Ottó says:

    Én is most szenvedek eSATA témával, bár én egy WD Studio-t vettem, aztán sikerült szerezni laptophoz egy eSATA adaptert is, viszont egy szerencsétlen eSATA kábelt nem tudok sehol venni már hetek óta. :D

Leave a Reply

