Játékszer – 4

P1000165A Játékszer cikkeket akkor találtam ki, amikor ezt a "játékot" (sorrendben valóban a negyediket) megkaptam. Történt még szeptember 22.-én, hogy egy értekezlet közepén hívott a helyi rendszergazda, miszerint most már iziben, még délelőtt vegyem át az új notebookom. Értetlenkedtem egy sort, mert pontosan tudtam, hogy csak tavasszal lesz esedékes a régi (HP nc6125-ös) gépem cseréje. Volt valami hablatyolás, hogy több gép jött, meg elment akinek járt volna és újraosztották a lapokat, na, de lényeg a lényeg, hogy siessek.

És ki vagyok én, hogy most azon morfondírozzak, vajon miért két és fél évre cserélik az eszközömet és nem háromra? Szaladtam és már kaptam is egy Lenovo Thinkpad T61p gépet – lásd a képen! Feltétel volt, hogy a 6125-öst két napon belül le kell adnom. Ez egy kis különmelót jelentett. Olyan régóta nem használtam már azt a masinát, hogy kiesett a tartományból, valószínűleg törölték a számítógép fiókot is. A "rendes" felhasználói nevemmel nem tudtam bejelentkezni rá, mert elfelejtettem, hogy az utolsó bejelentkezéskor (úgy kb. 9 hónapja) mi volt a jelszavam. A helyi admin jelszó meg ugyancsak kiesett a memóriámból. Ilyenkor marad valamilyen jelszótörő program, de hát ha már MDOP-ot is árulunk, abban meg van DaRT, gondoltam ráküldök egy ERD 5.0-át. (Ez még év elején volt) Csakhogy az ERD 5 még nem működött együtt a Vistával. Így került fiókba a gép, hogy majd az ERD 6-tal megtöröm. Megtörni pedig azért kellett, mert az előző munkahelyeimen készített összesa anyagom rajta volt. Most, hogy a szerencse ebben a hónapban már sokadszor rámmosolygott, nem tűrt halasztást a megtörés. Elkészítettem az ERD6 lemezt és pitty-putty, már adtam is a rendszergazdának valamilyen jelszót. Beléptem, anyagokat lemásoltam, másnap pedig leadtam ezt a még Fülöp Mikitől megörökölt notebookot.

És akkor most az újról. Ezúttal még a tavalyinál is kevesebb modell választási lehetőségem volt. Kaptam egyet és kész. A sors fintora, hogy másfél éve, amikor az nc8430-at választottam, egy T60p-t szerettem volna, de a helyi IT nem engedte, hogy Lenovo-t is rendeljünk. Most megkaptam az akkori gép utódját. Idáig rendjén lennénk, de az elmúlt másfél év géphasználata alapján inkább Tablet PC-t vettem volna. Hát nem az lett. De ha már…De ha már így alakult, akkor számbavettem, hogy éppenséggel 3 db Hyper-V futtatására alkalmas vassal már akár egy Quick Migration demó is összehozható. Ehhez csupán egy jó gigabites VLAN képes switchre meg két PCMCIA kártyára lenne szükségem. A kocka PC-n futtatnék egy Storage szervert, amely kiajánlaná az új TB-os lemezemet. Ezen a kockán lenne az összes System Center családtag is, meg egy DC. A két notebook dualboottal tartalmazna Hyper-V-s 2008-as operációs rendszereket is. A beépített hálózati kártyával hozzá lehetne férni az iSCSI blokkokhoz, a PCMCIA kártyák lennének a fürt normál hálózati kártyái, a Wireless pedig esetleg a Heartbeat. Már csak be kell szerezni a maradék alkatrészeket.🙂

A Lenovo T61p egyébként nem okozott akkora katarzist, mint a T30-as T40-es elődei. Ami nagyon jó benne: gyönyörű és fényes képernyő, pöcök és tapi egér, no meg az elmaradhatatlan billentyűzet-lámpa. Az LCD tokozása is maradt olyan robosztus, mint az elődöknél, remélhetőleg nem fog egy év múlva leffegni, nem úgy, mint az HP nc8430-as. Ami viszont meglepett: nincs smartkártya olvasó a gépben és egy bumfordi tápja van hátul – éppen ezzel a táppal nagyobb, mint a HP. Ez még elmegy. Az már kevésbé, hogy telepítés után 6 ismeretlen eszközöm volt, majd az update manager többszöri, iteratív futtatása után is maradt még kettő (!). Úgy látszik a saját IT-nk nem ismeri az SCCM eszközkezelő katalóus képességeit. A korábbi IBM-es kiegészítőkhöz képest tapasztalok némi szoftver-túlburjánzást, de egyelőre még nem vágom őket, majd meglátjuk, hogyan befolyásolják a teljesítményt. Az akkumulátor élettartamáról nem tudok nyilatkozni – még nem teszteltem.

Hát ennyi. Néhány napig karácsony volt a cégnél – és két hét alatt több felszerelést kaptam, mint az előző másfél évben. Csak legyen időm építgetni a demókat! Ha lesz, akkor beszámolok róla, ígérem.

Leave a Reply

