Tibor vagyok, de hódítani akarok

A minap egy kolléga egy teljesen triviális kérdést tett fel nekem: milyen vizsgákat kell letenni, ha valaki “tanusítottan” Hyper-V szakértő szeretne lenni? Egyszerű, nem? És mégis: sehol sem találtam meg egy oldalon, érthetően összefoglalva. No, itt egy pótolandó feladat. Jelen állás szerint az alábbiak szükségesek

No.

Tanfolyam

Vizsga

1

6422 – Windows Server 2008 Hyper-V szolgáltatás menedzselése (Implementing and Managing Windows Server 2008 Hyper-V)

70-652 TS: Windows Server Virtualization, Configuring

2

6423 – Windows Server 2008 fürtözés (Clustering) (Implementing and Managing Windows Server 2008 Clustering)

70-647 PRO: Windows Server 2008, Enterprise Administrator

3

50028 – System Center Operations Manager (SCOM) 2007 bevezetése és üzemeltetése (Installing and Configuring System Center Operations Manager 2007

Exam 70-400 MCTS: Microsoft System Center Operations Manager 2007, Configuration

4

6331 – System Center Virtual Machine Manager bevezetése és üzemeltetése (Deploying and Managing Microsoft System Center Virtual Machine Manager)

Exam 70-403 MCTS: Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2008, Configuration

A felsorolás annyiban nem teljes, hogy mind a System Center Configuration Manager-nek, mind pedig a DPM-nek van némi Hyper-V vonatkozása. Mivel azonban ez a teljes témájukhoz képest csak kis rész, ezért ezeket nem soroltam fel.

Az egésszel csupán egy apró gond van. A tananyagok és tanfolyamok – bár folyamatosan frissülnek – többnyire még nem tartalmazzák az R2-es funkciókat. Akinek tehát tanulnia kell és naprakész tudásra van szüksége, az alábbi oldalakat ajánlom.

A Hyper-V-ről (majdnem) minden: http://technet.microsoft.com/en-us/dd565807.aspx
System Center TechCenter: http://technet.microsoft.com/en-us/systemcenter/default.aspx
System Center technet anyagok magyarul: http://www.microsoft.com/hun/technet/tc/?id=cd334386-e86b-4c68-aa07-a6b7e5b46acf
Virtualizáció anyagok magyarul: http://www.microsoft.com/hun/technet/tc/?id=66dfdab1-f982-464b-9d35-91bddd2735c9

Lehet “hódítani”🙂

3 Responses to Tibor vagyok, de hódítani akarok

  1. Balázs says:

    71-659: TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization71-693: Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization AdministratorEzek nemrég jöttek ki mint bétákAmúgy voltam a 70-652-es vizsgán, nem kevés káromkodás hagyta el a szám, mert a vizsgakérdések legalább 60%-a System Center Virtual Machine Manager-es volt, pedig ott a 70-403-as vizsga neki, volt még pár SCOM, SCCM-es, a maradék kb 30% volt kapcsolatos Hyper-V-vel. Persze így nem is sikerült a vizsga :(

  2. Tamas says:

    Köszönöm a kiegészítéseket. Jó pap holtig tanul. :-)

Leave a Reply

