Egy hét Anglia – Service Manager 2010

Végre ez is összejött! Idén tavasszal jelenik meg a System Center Service Manager 2010, és még tavaly nyáron, amikor Seattle-ben jártam, ígéretet kaptunk, hogy decemberben lesz előzetes tanfolyam. No, ha nem is decemberben, de január végére csak meglett ez a képzés és a belső engedélyeztetésen is túljutottam, úgyhogy most itt vagyok, a ködös Albionban. Négy napon keresztül 100% Service Manager, remélem gép előtt gyakorlatozva.

Érdekes termék lesz ez a Service Manager. Egyrészt piacon vannak már – akár talán tíz éve is – a négy nagy rendszerfelügyeleti gyártó cizellált, ámde borsos áron mért “Service Desk”, “Helpdesk” megoldásai. (Tudom én, hogy ezek ennél sokkal többet tudnak – de azt is tudom, hogy még egy rendes helpdesk sem mindig jön ki egy-egy implementáció után) Ha valaki a Service Managerben az érett és mindenre kiterjedő Helpdesk megoldást keresi, nos, valószínűleg csalódni fog. Nem hiszem, hogy tíz évet át lehet ugrani egyetlen termék megjelentetésével. Másrészt (talán éppen ezért) a Service Manager olyan területeken lesz majd erős, amelyek másoknál még meg sem jelentek: a GRC-re gondolok. És nem utolsó sorban fontos erénye lesz a terméknek az integrációs képesség a meglévő System Center szoftverekkel. Elég lesz-e ez a sikerhez? Nem tudom, de lehet, hogy a hét végére okosabb leszek.

Leave a Reply

