Service Manager 2010 képzés – megérte

Vasárnap végre hazaértem, ma pedig még talán a webnapló írásra is jut 10 percem. Azt hiszem, hogy aki majd az “50217a – Planning, Deploying and Managing Service Manager 2010” tanfolyamra beiratkozik, nem fog csalódni. Bár az előadók szabadkoztak a MOF előtérbe helyezése miatt, én magam még egy kicsit kevésnek is éreztem. Nagyszerű, hogy a billentyűnyomkodás helyett végigszaladunk legalább a fogalmakon. Megkockáztatom, hogy a Service Manager tanfolyam előtt “kötelező” vagy egy ITIL Foundation, vagy egy MOF Essentials, ez utóbbi a szimulációval együtt. Csak a megfelelő szemlélet esetén van értelme egyáltalán hozzányúlni a termékhez. Ahogy azt korábban is írtam: nincs olyan  technológiai megoldás, amely folyamatokban lévő hibákat képes eltüntetni. De van olyan technológia – és ilyen a Service Manager is – amely képes hatékonyan támogatni kialakított folyamatokat. Ha valaki azt várja, hogy a Service Manager majd “csinál neki” eljárásokat, folyamatokat, az csalódni fog. De emiatt senki ne aggódjon: ez egyúttal azt is jelenti, hogy még sokáig lehet munkája, mivelhogy a folyamatok kialakítása nem bízható számítógépre.

Konkrétan ezzel a tanfolyammal külön szerencsém volt. A MOF bevezetést Shawn LeBelle tartotta (az első képen jobb oldalon, a második képen pedig a bal szélen látható), a Service Managert technikai oldalról pedig Anders Ravnholt ismertette (a második képen Shawn mellett, középen)

Nekik külön: sorry guys, this is the only picture on the dessert :-))

P1030550 P1030551

Az első kép bal oldalán mosolygó úriember Khalid AlHakim, egy Szaudiban élő IT folyamat szakértő. (Itt egy szép munka, amiben erősen benne van a keze.)

Mindhárman arról nevezetesek, (már ha egyáltalán), hogy akívan részt vettek a MOF v4 dokumentáció kialakításában. Jómagam pedig tapasztalhattam (és profitálhattam), hogy nem csak azt tudják, mi van az üzemeltetés nagykönyvében, de azt is tudják, hogy miért.

Elhatároztam, hogy mivel még Shawn nem járt Magyarországon, ezért verbuválok neki egy tanfolyamot. Ha elég sokan leszünk, eljön, ha pedig eljön akkor mindeki jól jár. Ő megismerhet egy szép országot, mi meg tanulhatunk tőle valami értékeset.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: