Ábel első napjai egy telefonnal

Ábel régóta betegeskedik, sokat fáj a feje, arcüreggyulladással küzd már régóta. A házi feladatok és az órai anyagok folyamatosan érkeznek, de betegen, fájós fejjel nem mindig motivált az ember a tanuláshoz. Ezt próbáltuk feldobni egy kicsit digitális eszközökkel. A fiókban hevert elfekvőben egy Lumia modell. Alapra állítottam, frissítettem az aktuális változatra és beállítottam Ábel Microsoft fiókját, aztán telepítettem neki a Duolingo-t, amely egy ingyenes, nyelvtanulást segítő alkalmazás. Amikor elkészültem, átadtam neki a készüléket, és megmutattam, hogyan használhatja a tanuláshoz.

Ábelnek sohasem volt telefonja (a mostaniban sincs SIM kártya), nincs rá szüksége. Ezért soha nem is tanítottam neki semmit az okostelefon használatáról. Windows 8-as táblagépet azonban már használt. Tudja mi az, hogy Microsoft fiók, tisztában van a jelszó fontosságával, indított már –Skype-ot, töltött le játékot az áruházból, állított be záró képernyőt, képjelszót stb. Mégis, az nem telefon, hanem egy táblagép volt.

Az első nap után összegyűjtöttem, hogyan „lakta be” a telefon készüléket. Íme, a lista:

  • wp_ss_20141126_00015 karakteres PIN beállítása – magam sem gondoltam volna, hogy ez lesz az első dolga. A motiváció egyszerű: ez a telefon az övé legyen, ne a tesóké.
  • Csempék átrendezése – kétoszloposból háromoszlopos sorba rendezte a képernyőt.
  • Háttérkép módosítása az előzőleg OneDrive-ra mentett Xbox avatarra – jobbra látható az eredmény. Mosolygó arc
  • Záróképernyő módosítás OneDrive-ról vett előzőleg gyűjtött Cristiano Ronaldo képpel – Ábel nagy CR rajongó, hamar felfedezte, hogy a korábban a OneDrive-on mentett képeihez hozzáfér.
  • Csempe kitűzés – A Duolingo-t én tettem ki a kezdőképernyőjére, az angol tanfolyamot és a Skype csempét már ő.
  • Névjegykártya felvétele – Felvette a testvérét a kapcsolatok közé.
  • Névjegykártya kitűzése – csak úgy próbaképpen.
  • Egy tucat fénykép a testvérekről – Ellőtt egy tucat fényképet
  • Skype telepítés – telepítette a Skype-ot az áruházból.
  • Skype chat – próbálkozott csevegéssel – a „túloldal” nem válaszolt.
  • Skype hívás – próbálkozott skype hívással – de ez is sikertelen volt (aznap)

Ja, és a lényeg: elvégezte az aznapi Duolingo tananyag tripláját.

A gyors akklimatizálódás másnap is folytatódott. További elsajátított trükkök:

  • wp_ss_20141127_0001Újabb, ezúttal 6 karakteresre cserélt PIN kód. Az egyik tesó ugyanis lenézte a kezéről az előzőt. Fő a biztonság! Kacsintó arc
  • „Én” csempe kitűzése – próbálgatás
  • Fényképek küldése e-mail-en. – Gond nélkül összejött, de csak a felvett névjegyek e-mail címeit tudta használni, és nem töltötte ki a tárgy mezőt. Megbeszéltük, hogyan mi a tárgy mező és miért van rá szükség.
  • Az első sikeres Skype hívás – ebben segítettem. Az én fiókomat hívta, de mivel én még egy béta fázisban mozgattam át a Microsoft fiókomat a Skype-ba, ezért kétszer „látszom”, amelyből viszont csak az egyik fiók hívható. Megtanulta, érti, használja.
  • Riasztás beállítása – Bojtának odaadta a telefont, de csak 10 percre. Beállította az időt, hogy mikor jár le. – A módszert tőlem leste el, még hetekkel korábbról.
  • Letöltötte az Asphalt 8 autóversenyzős játék próbaverzióját. Teljesen becsületesen megkérdezte, hogy letöltheti-e. Tisztában volt vele, hogy a próbaverzió ingyenes, mégis. Megengedtem neki. A csempe persze kikerült a képernyőre.
  • Math 4 Kids – ennek a linkjét én küldtem el, a szorzótábla gyakorlásához kezdte használni. Rá is fért, mert 50-ből 38-at ért el – látszik, hogy sebességre optimalizált pontosság helyett. Mosolygó arc

Azt kell mondanom, magam sem gondoltam volna, hogy két nap alatt ennyi mindent össze lehessen hozni különösebb képzés nélkül. Ezután nyugodtan ki merem jelenteni, hogy egy Windows Phone használatba vétele gyerekjáték.

Leave a comment