Névjegykártya – Microsoft Tag

image

A minap egy ügyfelünkhöz mentünk tárgyalni és most először magammal tudtam vinni az új névjegykártyáimat, amelyek a hátsó oldalán ez az ikonka látható. Úgy hívják hogy “Tag”, vagyis címke. Kicsit úgy működik, mint egy vonalkód, legalábbis abból a szempontból, hogy szükséges egy kis leolvasó, például egy mobiltelefon alkalmazás, amely a telefon kameráját felhasználva “felismeri” ezt a képet. A kép mögött konkrétan egy webes hivatkozás található, amelyről azonnal letöltődnek a névjegykártya információim.

IT szakemberekhez mentünk, és nagy meglepetésemre többük telefonján is volt tag olvasó. Rögtön tudták, hogy mit látnak és égtek a kíváncsiságtól, hogy kipróbálhassák. Működött, a névjegykártyám vcf-ben megérkezett hozzájuk azonnal. Bár a teljes tárgyalás nem zajlott valami meghitt hangulatban, sőt, inkább fagyos volt mondható, a közös “geek”-ség mégis csak közelebb hozott minket egymáshoz.

Ügyes dolog ez: ott van egyrészt az internet, webes tárolás, url hivatkozás. Aztán kell egy mobiltelefon, azon egy kamera és végül a leolvasó szoftver. A végeredmény: nem kell névjegykártyát kézzel felvenni. Nagy durranás? Talán igen, talán nem. Két hete azonban már egy kicsit komolyabb alkalmazással is találkoztam. A berlini TechEd-ről visszafelé, még a konferencia-központban, interneten keresztül elvégeztem a “repülőtéri” check-in-t. A folyamat végén válaszhattam beszállókártya formátumot. Az egyik egy ilyen címke volt (lásd alsó kép). Kipróbáltam. Úgy működött, hogy kaptam egy levelet a következő szöveggel:

Lufthansa Mobile Boarding Pass
Name: Lepenye, Tamasbarcode
Date: 13NOV
Flight: TXL-MUC, LH233
Class: Economy
Gate: A11
Boarding: 18:40
Seat: 19B
BN: 030
Etix: 2201997138288

Lufthansa wishes you a pleasant flight.

Mellékletként pedig egy GIF-ben jött egy címke. A beszállás úgy történt, hogy a mobil-telefonomon megnyitottam a képet, majd a beszállást koordnináló reptéri személyzet elhúzta a kijelzőmet a leolvasó felett. Elsőre, hibátlanul leolvasta. Már mehettem is. Nagy durranás? Szerintem igen. És egy ékes példa arra, amikor az IT támogatja az üzletet.

3 Responses to Névjegykártya – Microsoft Tag

  1. Tamás says:

    Meg a UPS is az alsó képhez hasonló intelligens címkéket használ a csomagok azonosítására. Múltkor láttam a National Geographicon. Ahogy hozzájuk kerül egy csomag, nyomnak rá hasonló címkét, és az tárolja talán a csomag méreteit és címzett adatait, és ahogy a csomag halad a nagyon bonyolult futószalaghálózaton a kamerák figyelik a címkéket, és az adatoknak megfelelőek lökik egyik szalagról a másikra a csomagot, hogy aztán végül pontosan célba érjen.Mellesleg egy érdekesség: tudtad, hogy a UPS-es autók nem fordulnak balra soha? Ezt is a tévében hallottam. Azzal magyarázták, hogy útkereszteződésben így nem kell a piros lámpánál várakozni és üzemanyagot pazarolni, mert jobbrahajtani mindig lehet kis ívben. (Vagy valami ilyesmi.)

Leave a comment